ایجاد جزیره تازه با زلزله شدید پاکستان

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

وقوع زلزله سهمگین و شدید ۷.۷ ریشتری در جنوب غرب پاکستان که تاکنون ۲۰۸ کشته برجای گذاشته سبب تشکیل جزیره ای تازه در سواحل جنوبی این کشور شده است.

زلزله ای به بزرگی ۷٫۷ ریشتر روز قبل منطقه آواران در استان بلوچستان پاکستان را به لرزه درآورده است. کانون اصلی این زلزله در عمق ۲۰ کیلومتری زمین اعلام شده است.این زلزله سبب تشکیل جزیره تازه ۶۰۰ متری در سواحل گودار در جنوب پاکستان شده است. این زلزله قوی در سایر شهرهای پاکستان مثل کراچی و همچنین شهر دهلی نو پایتخت هند و عمان و امارات متحده عربی نیز احساس شده است.
تاکنون بیش از ۲۰۸ نفر بر اثر این زلزله کشته شده و بیش از ۳۷۳ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. منطقه آواران بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. اکثر قربانیان این زلزله بر اثر ریزش ساختمان ها جان خود را از دست داده اند. یک مقام محلی منطقه آواران تاکید کرد، تعداد بسیاری از خانه های مسکونی تخریب شده و احتمال افزایش تلفات این اتفاق وجود دارد.
ارتش پاکستان نیروهای نظامی و بالگردهای خود را برای کمک به مردم آسیب دیده به منطقه اعزام کرده است. پیش از این زلزله ۷٫۶ ریشتری ۸ اکتبر ۲۰۰۵ میلادی در شمال غرب پاکستان و منطقه کشمیر سبب کشته شدن بیش از ۸۰ هزار نفر شد و حدود ۳ میلیون نفر را بی خانمان کرد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.