ایجاد شغل ، کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ˈفرهاد باقرپورˈ روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه اگر عفو و گذشت یا قصاص در جامعه باشد آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد خاطر نشان کرد : باید این فرهنگ نهادینه شود و ترویج فرهنگ نفی خشونت در دستور کار قرار گیرد.

باقرپور اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم به ریشه یابی علل و عوامل خشونت ها بپردازیم و از طرفی کنترل های اجتماعی را افزایش داد.

باقرپوربا اشاره به مسائل ارزشی جامعه و محتوای انقلاب اسلامی بر پایه امور فرهنگی و گفت:این کشور و انقلاب بر پایه ارزش ها ی اصیل اسلامی پایه گذاری شده و همه ما ملزم به رعایت این ارزش ها هستیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندارکهگیلویه وبویراحمد با تأکید بر نقش اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: کارشناسان و جامعه شناسان معتقد هستند که ریشه بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی امروز بیکاری و فقر است.

وی با بیان اینکه شرایط برای جذب و بکارگیری نیروها در مشاغل دولتی سخت شده است ، افزود: باید بتوان با توسعه وگسترش طرح های اشتغال زایی و مجتمع های تولیدی و حمایت بخش خصوصی بستر لازم را برای اشتغال جوانان این استان فراهم کرد.

باقرپور افزود: همانگونه که قرآن کریم در بحث قصاص به عنوان عامل باز دارنده و در مورد خشونت و ناهنجاری ها تاکید فراوانی دارد به همان میزان نیز در مقوله عفو وگذشت هم طور مکررتاکید کرده و فرهنگ سازی در این زمینه را در پایین آوردن منازعات شخصی بسیار موثر دانسته است.

۶۷۱/۷۵۳۰

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.