ایجاد مرکز تحقیقات «عناصر نادر» در دانشگاه تربیت مدرس

ایجاد مرکز تحقیقات «عناصر نادر» در دانشگاه تربیت مدرس

تهران – رییس جهاد دانشگاهی تربیت مدرس از راه‌‌اندازی مرکز تحقیقات عناصر نادر در چند ماه آینده در این دانشگاه خبر داد و گفت : امروزه دستیابی به دانش فنی تولید این عناصر به صورت فلز خالص، جنبه استراتژیک یافته است و هر روز نیز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.
مرکز تحقیقات «عناصر نادر» در دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی می شود

به گزارش جهاد دانشگاهی ،مهندس مهدی ذاکری افزود: تاکنون به تولید فلزات عناصر نادر در کشور بسیار بی‌توجهی شده در حالی که فراوانی این عناصر در مناطق مختلف کشور از بسیاری از کشورهای صاحب تکنولوژی بیشتر است.

ذاکری با بیان این که جهاد دانشگاهی تربیت مدرس با در اختیار داشتن گروه فرآوری مواد معدنی، اعضای هیات علمی و امکانات آزمایشگاهی مناسب، بسترهای لازم برای انجام این ماموریت را داراست تاکید کرد: با توجه به کاربردهای بسیار متنوع و حساس این عناصر در صنایع مختلف همانند صنایع نفت، برق، الکترونیک، آلیاژی، نظامی و خودرو، دستیابی به این دانش کمک شایانی به خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف خواهد کرد.

رییس جهاد د انشگاهی تربیت مدرس همچنین گفت: رویکرد جهاد دانشگاهی، «اقتصاد مقاومتی» به عنوان راهبرد اصلی نظام در شرایط فعلی است و دستیابی به دانش فنی تولید عناصر، گامی جدی در تحقق مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی خواهد بود.

به گفته وی برنامه‌ای پنج ساله برای دستیابی به دانش فنی تولید ۱۰ فلز با ارزش و نادر تدوین شده که نخستین عنصر نیز برای آغاز مراحل تولید آزمایشگاهی فلز، انتخاب شده است.

ذاکری همچنین با اشاره به فناوری پیچیده تولید این فلزات، حمایت‌های مادی و معنوی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی را در این زمینه خواستار شد.

مرکز تحقیقات عناصر نادر

 

دانشگاه تربیت مدرس

 

مرکز تحقیقات

 

عناصر نادر


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.