ایجاد مشاغل خدماتی از اولویت های دولت آینده‌ام است

۱۳خردادماه،

 به گزارش خبرنگار احزابممتازنیوز،  محمدباقر قالیباف در برنامه پاسخ به سؤال‌های جوانان در شبکه سوم سیما دربارهٔ برنامه خود برای ایجاد امنیت و آرامش اظهار داشت: امنیت پایه و اساس پیشرفت است و اساس زندگی انسان‌ها است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در جامعه ای که امنیت نباشد دیگر اقدامی نمی‌توان انجام داد و حتی بسیاری از دانشمندان معتقدند که وجود دولت ها  برای ایجاد امنیت است و تا زمانی که مردم آرامش پیدا نکنند نمی‌توان هیچ حرکتی انجام داد.

وی دربارهٔ تعامل دولت با نخبگان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سرمایه های اجتماعی هر کشوری منابع انسانی است و در کنار معادن، نفت و گاز منابع انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و محصول نهایی منابع انسانی نخبگان جامعه است و بنده در مجموعه کار مدیریتی که تاکنون انجام داده‌ام از این ظرفیت استفاده کرده‌ام.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اساس کار بنده در نیروی انتظامی و شهرداری تهران استفاده از نخبگان بود و حتی نمونه این تفکر هم در پروژه ساخت پل صدر کاملاً مشهود است چرا که متوسط سن اشخاصی که این پل را ساخته‌اند ۳۵ سال است البته این جوانان آنقدر هوشمند بودند که بزرگان را فراموش نکردند و از تجربیات آن‌ها به نحو مطلوبی استفاده کردند.

وی با اشاره به سنین جوانی خود ادامه داد: زمانی که ۲۰ ساله بودم مسئولیت فرماندهی در جبهه را بر عهده گرفتم و در آن زمان نگاهم به اشخاص ۵۰ ساله این‌گونه بود که دیگر توانشان رو به کاهش است و نمی‌توانند بسیار موثر باشند اکنون که به سال ۵۰ سالگی رسیده‌ام تصورم به یک جوان ۲۰ ساله این‌گونه است که باید مرتب برای انجام هر کاری تذکر داد ولی ما باید یادمان باشد که وقتی خودمان ۲۰ ساله بودیم نظام، انقلاب و مردم چه فرصت‌هایی را در اختیار ما قرار دادند.

قالیباف با اشاره به نواحی شهرداری تهران گفت: سن شهرداران نواحی مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردارند و هیچ شهرداری به جز چند ناحیه بالای ۳۵ سال سن دارند وگرنه همگی زیر ۳۵ سال می باشند.

شهردار تهران دربارهٔ اشتغال‌زایی اذعان داشت: اشتغال دغدغه اصلی جوانان است و سوء مدیریت کنونی سبب شده تنش جدی در میان خانواده های ایرانی بوجود آید و اکنون پدران و مادران و جوانان نسبت به هم احساس شرمندگی می‌کنند.

وی گفت: ۷۰ درصد از سهم اقتصاد در دنیا در اختیار خدمات است و من نیز تصمیم دارم که با توسعه خدمات IT، حمل و نقل و توریسم میزان قابل توجهی شغل در بین جوانان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به فیلترینگ در ITتصریح کرد: خدمات آیتی قابلیت ایجاد اشتغال قابل‌توجهی را دارد و زیرساخت‌های آن نیز در کشور ما فراهم است ولی در کنار توسعه این فناوری باید به فیلترینگ نیز توجه داشت ولی فیلترینگ نباید با تنگ نظری‌ها و سلیقه ای عمل کردن‌ها به وجود آید چرا که فرصت را از جوانان می‌گیرد.

قالیباف با بیان اینکه می‌توان در حوزه IT و خدمات الکترونیک سه میلیون شغل ایجاد کرد گفت: این میزان اشتغال علی رغم اینکه سهم ما را از اقتصاد جهانی را می‌گیرد، بدون ایجاد آلودگی در محیط زیست میزان قابل توجهی اشتغال ایجاد می‌کند و اولویت ما این است که ظرف مدت دو تا سه سال این میزان اشتغال را بوجود آوریم چرا که علی رغم گسترش عدالت مبارزه با فساد و حفظ کرامت انسانی نیز به وجود می‌آید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دربارهٔ هدفمندی یارانه‌ها گفت: تصمیم داریم دربرنامه دو ساله آرامش را به اقتصاد کشور بازگردانیم اجرای هدفمندی یارانه‌ها اقدام شجاعی از سوی دولت نهم و دهم است ولی من نسبت به نحوه اجرای آن انتقاداتی دارم چرا که سهم تولید که اشتغال را بوجود می‌آورد، داده نشده است.

وی با اشاره به نرخ بنزین افزود: تصمیم دارم در دولت آینده نرخ بنزین را یکنواخت کنم و سهم تولید در صنعت و کشاورزی را با رعایت استاندارد پرداخت کنم و همچنین قدرت خرید مردم را نیز افزایش دهم.

قالیباف تأکید کرد: مدیریت ما بسته و خسته است و باید بعد از سه دهه به این مدیریت پایان داد و در آن تغییر ایجاد کرد.

وی دربارهٔ سیاست‌های کاهش فقر اظهار داشت: برای کاهش فقط باید رونق اقتصادی ایجاد کرد تا زمانی که ثروت تولید نشود فقر از بین نمی‌رود اولین ضایعه سوء تدبیر فقر است.

شهردار تهران گفت: سوء تدبیرها باید اصلاح شود تا فقر کاهش یابد و امنیت سرمایه ایجاد شود تا تولید ثروت بوجود آید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر عدالت رعایت نشود جامعه به دو قطب فقیر و غنی تبدیل می‌شود و این موضوع همبستگی را از بین می‌برد.

قالیباف با تأکید بر اینکه برای فقر زدایی نباید گدا پروری کرد، اظهار داشت: باید با توانمندسازی رونق اقتصادی را بوجود آورد و با اصلاح دریافت مالیات از کسانی که ثروت تولید می‌کنند ثروت را به طور متوازن در میان مردم با عدالت توزیع کرد.

وی گفت: براین باورم که اشخاصی که زیر یک میلیون درآمد دارند نباید مالیات بدهند و باید مالیات از کسانی گرفته شود که درآمد بیشتر دارند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین تأکید کرد: کشاورزان و زنان سرپرست خانوار باید تحت پوشش بیمه همگانی قرار بگیرند همچنین باید تفاوت بین بیمه شهری و روستایی اصلاح شود.

قالیباف تصریح کرد: ما باید به دهک‌های پایین امکانات بیشتری را بدهیم و حقشان را عادلانه توزیع کنیم همچنین و با سیاست‌های جبرانی قشر ضعیف را تحت پوشش قرار دهیم ماباید انفال را به عدالت نه به مساوات توزیع کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست همچنین دربارهٔ بالا رفتن سن ازدواج ادامه داد: متولدین سال ۶۴ یک میلیون و ۸۶۰ هزار نفر بوده‌اند و اکنون این تولید جمعیتی به حدود یک میلیون نفر رسیده است که البته نشان از بی تدبیری است و این اشکالی است که در یک قرن بوجود آمده و باید یک قرن بگذرد تا درست شود.

وی با اشاره به ارتباط خود با جوانان ادامه داد: همیشه تعبیرم نسبت به متولدین سال ۶۴ این است که در متولدین این سال موج از شیر خشک آغاز شده و اکنون به سن ازدواج رسیده است.

وی ادامه داد: اگر به خاطر داشته باشید برای متولدین این سال شیر خشک به سختی بدست می‌آمد و زمانی که این فرزندانمان به سن رفتن به مدرسه رسیدند مدارس سه شیفت شدند پس از آن جمعیت عظیمی در پشت کنکور متوقف شدند که البته فشارهایی هم ایجاد شد اکنون نیز این موج به اشتغال و ازدواج رسیده است.

قالیباف تصریح کرد: ضعف‌های کنونی به این خاطر است که مدیریت پویا نیست و از دانشگاهیان استفاده نمی‌شود ما باید برای حل مشکل ازدواج، اشغال را حل کنیم و اولویت را به جوانان تحصیل کرده بدهیم.

این خبر در حال بروزرسانی است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.