ایجاد پردیس آزاد دانشگاه شهید بهشتی

آموزش > عالی
سرپرست دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به قانون ایجاد پردیس آزاد در برنامه پنجم توسعه، گفت: مقدمات ایجاد پردیس آزاد دانشگاه شهید بهشتی در استان تهران در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در جلسه شورای دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به امکان راه‌اندازی دوره های آزاد از مهرماه سال جاری گفت: به دنبال مکان مناسب با دارا بودن هویت دانشگاهی برای راه اندازی دوره مذکور هستیم و مقدمات کار فراهم شده است.

دکتر طهرانچی از تصویب هزینه تحصیل دوره‌های آزاد خبر داد و گفت: با تصویب کمسیون دائمی، شهریه دوره کارشناسی ارشد ۲۰ میلیون تومان برای ۲ سال تحصیلی و در دوره دکتری ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان برای دوره دکتری برای مدت ۴ سال تحصیلی تعیین شده است.

سرپرست دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های اجرائی پردیس‌های آزاد اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امکان مشارکت بازنشستگان دانشگاه در پردیس‌های آزاد فراهم شده است.

طهرانچی با اشاره به ساماندهی دبیرخانه هیات اجرائی جذب و تغییرات صورت گرفته در شورای جذب دانشگاه تصریح کرد: فرآیند جذب اعضای هیات علمی، یکی از مباحث جدی و مهم در دانشگاه است.

وی با اشاره به نحوه تمدید قراردادهای اعضای هیات علمی و رویکرد دانشگاه در این خصوص تاکید کرد: تمدید قراردادها در راستای ارتقای کارآیی و عملکرد اعضای هیات علمی، دانشکده‌ها و دانشگاه صورت خواهد گرفت.

وی در گزارشی به مقایسه ساعات تدریس اعضای هیات علمی ثابت و مدعو در دوازده دانشکده در نیمسال تحصیلی گذشته پرداخت و افزود: ضرورت حضور اعضای هیات علمی مدعو حاکی از آن است که رشد جمعیت دانشجویی متناسب با رشد جمعیت اعضای هیات علمی نبوده است، سال هاست آمار اعضای هیات علمی کمتر از ۶۰۰ نفر است در حالیکه تعداد جمعیت دانشجویی بالغ بر ۱۳ هزار نفر افزایش یافته است.

طهرانچی از تسهیل رویه جذب هیات علمی خبر داد و گفت: از این پس با تایید صلاحیت اعضای هیات علمی متقاضی در کارگروه‌های علمی، کارگروه عمومی و تایید هیات اجرایی جذب، احکام موقت آنان صادر خواهد شد.

وی با اشاره به تصحیح و تصویب چهار آئین‌نامه جدید در کمیسیون‌های دائمی دانشگاه، اظهار داشت: آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، آئین‌نامه مالی و معاملاتی، آئین‌نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی و چارت دانشگاه در کمسیون دائمی بررسی و تصویب شدند و پیش بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده با تشکیل جلسه هیات امناء دانشگاه به تصویب نهایی برسد.

وی در خصوص بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه نیز، گفت: طبق آئین‌نامه جدید، اعضای هیات علمی با مرتبه استادیار با داشتن ۳۰ سال سابقه یا شرط سنی ۶۵ سال، دانشیار با ۶۷ سال سن و استاد تمام با ۷۰ سال سن بازنشسته می‌شوند. البته این اعداد با ملاحظاتی قابل افزایش است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.