ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای شهروندان در برنامه پزشک خانواده

همزمان با نام نویسی شهروندان در برنامه پزشک خانواده شهری، برای هر فرد یک پرونده الکترونیک سلامت ایجاد می شود.

 به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر حسین خوبان،‌ عضو ستاد اجرایی پزشک خانواده شهری در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه  پرونده الکترونیک سلامت شامل ۱۰۰ سوال از تمامی اطلاعات و شاخص های مربوط به سلامتی یک فرد است، اظهار داشت: در پرونده الکترونیک سلامت تمام اطلاعات لازم و سابقه بیماریهای یک فرد ثبت شده است که در هنگام سفر و مراجعه به سایر پزشکان قابل دستیابی است.

دکتر حسین خوبان خاطر نشان کرد:  هم اکنون نام نویسی از شهروندان برای برنامه پزشک خانواده شهری در شهرهای خواف، درگز و چناران استان خراسان رضوی در حال انجام است و بزودی نام نویسی از شهروندان دیگر شهرها در استان نیز آغاز می شود.

وی از استقرار زیر ساختهای پرونده الکترونیک سلامت برنامه پزشک خانواده در شهرهای استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: در این راستا افزون بر ۵۰۰ دستگاه رایانه تهیه و در حال توزیع است.

عضو ستاد اجرایی پزشک خانواده شهری در استان خراسان رضوی از اتمام آموزش های مربوط به تهیه پرونده الکترونیک سلامت در این استان خبر داد.

خوبان گفت: برنامه پزشک خانواده شهری در شهرهای چناران، تایباد، تربت جام، خواف، درگز، فریمان، قوچان، سرخس و مشهد و همچنین دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه، گناباد، نیشابور و سبزوار خراسان رضوی از اول شهریور ماه عملیاتی خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.