ایجاد کمیته کیفیت در بیمارستانها سبب ارتقاء خدمات سلامت می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

مدیر کل دفتر بازرسی،‌ ارزیابی عملکرد و پاسخگویی iبه شکایات وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: ارائه خدمات سلامت با کیفیت بالا، حق فرد و جامعه است در هر جامعه بشری ارائه خدمات سلامت باکیفیت بالا پذیرفته شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، دکتر سیدجمال الدین سجادی در همایش سالانه ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی iبه شکایات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که صبح امروز ۱۰ آبان ماه در سالن اجتماعات مرکز گسترش مراقبت‌های اولیه iبهداشتی (PHC) وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی خراسان رضوی برگزار شد با اشاره iبه دستگاه‌های خدمات دهنده سلامت و ارزیابی عملکرد آن‌ها در وزارت iبهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور خاطرنشان نمود: با افزایش عملکرد و کیفیت می‌توانیم خدمات سلامت iبهتری را iبه فرد و جامعه ارائه دهیم.

دکتر سجادی افزود: خدمات سلامت پیچیده‌ترین خدمتی است که وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر عهده دارد همچنین سه وظیفه‌ی مهم آموزش، پژوهش و خدمات نیز iبه عهده این وزارتخانه است.

وی در ادامه گفت: خدمات انسانی حاوی دو بعد اساسی علم و انسانی عاطفی است که در هم ادغام شده و اجزاء آن پیشگیری، درمان و بازتوانی است.

مشاور وزیر iبهداشت درمان آموزش و پزشکی کشور خاطرنشان نمود: اشخاصی که ارائه نماینده خدمات سلامت iبه عموم مردم جامعه می باشند باید متخصصینی تربیت شده توسط دولت یا بخش خصوصی باشند و ملاک این کار برای بیمار باید موثر واقع شود همچنین iبها‌ی اضافه بر سازمان از بیمار گرفته نشود.

دکتر سجادی افزود: برای ارزیابی سلامت باید iبه دو نکته اساسی خدمات سلامت در چارچوب استاندارد کشور و ارزیابی سطح تحویل خدمات سلامت پزشک iبه بیمار توجه شود همچنین در این جهت باید ارقام ارائه شده از سوی بازرسان و نیز ارزیابی از وضعیت خدمات iبه درستی صورت گیرد.

مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی iبه شکایات وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان مشکل اصلی خدمات رسانی iبه بیماران خاطرنشان نمود: مشکل اصلی در رابطه بین خدمت‌رسان و خدمت گیرنده است که در این جهت خواستار تشکیل واحدی طبق استانداردهای بین المللی هستیم که این خدمات را براساس استانداردهای بین المللی قیاس کند.

دکتر سجادی در پایان خاطرنشان نمود: کمیته کیفیت در بیمارستان‌ها با اخطار iبه پزشکان در خصوص مشکلاتی همانند دادن داروی اشتباه iبه بیمار و نیز بیماری‌های که احتیاج iبه عمل ندارد و پزشک آن بیمار را عمل می‌کند با پیگیری در این زمینه سبب جلوگیری از این مشکلات و نیز ارتقاء خدمات سلامت خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.