ایجاد یادمان برای شهدای ۱۶ آذر/ باید فضای امنیتی دانشگاه را از بین برد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

ایجاد یادمان برای شهدای ۱۶ آذر/ باید فضای امنیتی دانشگاه را از بین برد

ایجاد یادمان برای شهدای 16 آذر/ باید فضای امنیتی دانشگاه را از بین برد

شصتمین سالگرد شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران امروز ۱۶ آذرماه با حضور دانشجویان و مسئولان وزارت علوم در آرامگاه ابن بابویه برگزار شد در حاشیه این مراسم معاون فرهنگی وزارت علوم از ایجاد یادمان شهدای ۱۶آذر خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از مهر، در شصتمین سالگرد بزرگداشت شهدای ۱۶ آذر، سعدالله نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر آیتی – معاون دانشجویی وزارت بهداشت، مجتبی بذرافشان – معاون دانشجویان داخل وزارت علوم، ضیاء هاشمی – معاون فرهنگی وزارت علوم، رضا روستا آزاد – رئیس دانشگاه صنعتی شریف، جلیل دارا – مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، منصور حبیب پور گودرزی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان و بعضی از دانشجویان دانشگاه های کشور حضور یافتند.

در بخش هایی از این مراسم پیام بزگداشت ۱۶ آذر وزاری علوم و بهداشت، قرائت شد و حاضران با حضور در آرامگاه شهدای ۱۶ آذر یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.

در بخش دیگری از این مراسم مجری برنامه چگونگی شهادت این سه دانشجوی شهید را بار دیگر برای دانشجویان بیان کرد.

به گزارش مهر، طه هاشمی – معاون فرهنگی دانشگاه آزاد امروز در آرامگاه شهدای ۱۶آذر با پاسداشت یاد و خاطر این سه شهید گفت: امروز با حضور در مقبره شهدای ۱۶ آذر یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشته و بار دیگر اثبات کردیم که راهشان را همچنان ادامه می دهیم.

وی گفت: امروز شهادت ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست.

وی ادامه داد: امروز روز دانشجو است و در واقع می توان این روز را روز سیاست هم دانست.

هاشمی در ادامه با بیان این که دانشجویان شهید ما به دنبال استکبار ستیزی می باشند ادامه داد: دانشجویان ما زیر پرچم فرهنگ و علوی آزاده خواهی را دنبال می کنند و با مشارکت در مسائل سیاسی راه ظلم ستیزی را ادامه خواهند داد.

معاون فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: ما مسئولان دانشگاه ها باید فضای امنیتی را از بین برده و اجازه دهیم دانشجویانمان در فضایی که امنیتی نیست آزادانه فعالیت کنند.

ضیاء هاشمی در حاشیه گرامیداشت شهدا ۱۶ آذر در پاسخ به پرسش مهر در ارتباط با ایجاد یادمان شهدای ۱۶ آذر گفت: اعتقادم بر این است که برای تکریم شهدا از روش های متفاوت از جمله ایجاد یادمان و نگهداری و پاسداری مقبره هایشان می توان استفاده کرد.

وی با بیان این که ایجاد یادمان برای شهدای دانشجو و سایر شهدای علمی و فرهنگی کشورمان بسیار مورد توجه است، گفت: شهدای ۱۶ آذر از اولین شهدای دانشجو در کشورمان به شمار می آیند و این سه شهید نماد جنبش دانشجویی در کشور ما به شمار می آیند.

معاون فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: ایجاد یادمان برای شهدای ۱۶ آذر در دستور کار اولیه معاونت فرهنگی وزارت علوم قرار دارد و در زمان مقتضی جزئیات آن اعلام می گردد.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.