ایجاد ۱۱دیتاسنتر استانی در راستای مصوبات استانی دولت

ایجاد ۱۱دیتاسنتر استانی در راستای مصوبات استانی دولت

توسعه مراکز داده استانی یکی از اقدام‌های زیرساختی در راستای مصوبات استانی محسوب می‌شود که در ۱۱ استان به زودی آغاز به کار می‌کند و با توجه به تلاش های صورت گرفته، مصوبات استانی در این حوزه نیز عملیاتی شده است.

به گزارش ایسنا از سازمان فناوری اطلاعات ایران، رضا تقی پور در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره خدمت با بیان این مطلب اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، راه‌اندازی مراکز دیتاسنتر در ۲۱ استان باقی مانده نیز طی سال جاری و سال ۹۲ عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان این که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، مصوبات استانی دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور کامل اجرایی شده و تنها در برخی بخش ها تحقق ۹۸ درصدی داشته است گفت: برخی از مصوبات استانی در زمینه توسعه زیرساختها و شبکه مادر مخابراتی بوده است که توسط شرکت زیرساخت دنبال می شود.

او افزود: با توجه به اقدام‌های صورت گرفته، ۹۸ درصد این مصوبات اجرایی شده و موانع اجرایی در برخی استان‌ها دلیل عملیاتی نشدن مابقی است که بر اساس تعامل صورت گرفته با استانداری‌ها در حال برطرف شدن است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات دسترسی در تلفن ثابت و ارتباط دهی به مناطق جدید نظیر مناطق مسکن مهر یکی دیگر از مصوبات استانی در حوزه ICT محسوب می شود که به طور کامل اجرایی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد پورت‌های دیتا و اینترنت را از دیگر مصوبات استانی در حوزه فاوا عنوان کرد و تصریح کرد: این دسته مصوبات نیز به طور کامل اجرایی شده به طوری که بر اساس آمار و اطلاعات موجود، ایران بیشترین تعداد کاربران اینترنت در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

رضا تقی پور درباره مصوبات استانی در دیگر بخش‌ها نیز گفت: تکمیل مراکز پست و دفاتر پستی و همچنین ایجاد شعب پست بانک از دیگر مصوبات استانی در حوزه فاوا محسوب می‌شود که به طور کامل اجرایی شده است.

وی افزود: ایجاد دفاتر ICT در روستاها از دیگر مصوبات در این حوزه محسوب می‌شود که به طور کامل اجرایی شده و به واسطه آن ارائه خدمات الکترونیکی و همچنین کلیه خدمات دستگاه‌ها به روستاییان محقق شده و موجب گردیده تا سفرهای غیر ضرور روستاییان به شهرها حذف شود.

وزیر ارتباطات و فناوزی اطلاعات اجرای مصوبات استانی را موجب ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات ICT در سطح کشور دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۹ میلیون سیم کارت به متقاضیان واگذار شده که بخش زیادی از آن ها امکان ارائه خدمات ارتباطی را برای ساکنان مناطق محروم فراهم کرده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.