ایجاد ۲۰ رشته در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز

آموزش > عالی
رئیس دانشگاه تبریز از موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد ۲۰ رشته در پردیس بین‌­المللی ارس وابسته به این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید محمدتقی علوی با اعلام این خبر افزود: با ایجاد این رشته­‌های جدید تعداد رشته­‌های مقطع کارشناسی ارشد در پردیس بین­‌المللی ارس دانشگاه تبریز به ۴۰ رشته افزایش یافته است.

وی عناوین رشته­­‌های مصوب جدید را شامل مهندسی کشاورزی در چهار گرایش شامل مکانیزاسیون کشاورزی، علوم باغبانی (گرایش گل و گیاهان زینتی)، علوم خاک (گرایش­‌های فیزیک و حفاظت خاک، شیمی و حاصلخیزی خاک)، ریاضی محض در دو گرایش جبر و آنالیز، آمار در گرایش آمار ریاضی، تربیت بدنی و علوم ورزشی در دو گرایش مدیریت ورزشی و فیزیولوژی ورزشی، فوتونیک در دو گرایش فیزیک، مخابرات و الکترونیک، مهندسی کامپیوتر درگرایش نرم­‌افزار، زمین­ شناسی در گرایش آب­ شناسی، بیوشیمی، شیمی در پنج گرایش شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی کاربردی و شیمی معدنی عنوان کرد و گفت: شرایط پذیرش در این رشته­‌ها به زودی از طریق دانشگاه به اطلاع کلیه متقاضیان خواهد رسید.

به گفته علوی هم اکنون بیش از ۱۲۶۰ نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در پردیس بین­‌المللی ارس دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.


RSS

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. saba:

    سلام خسته نباشید دانشگاه بین المللی تبریز داروسازی هزینه یه ترمش چند میشه مرسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.