ایجاد ۳ هزار شغل جدید در زندان‌‌های استان اصفهان

352-4.jpg

رییس بنیاد حرفه‌آموزی و صنایع کشور گفت: یک هزار و ۴۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی در زندان‌های کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه اصفهان، رحیم مطهرنژاد در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سیاست جدید بنیاد حرفه‌آموزی و صنایع کشور تعامل حداکثری با سازمان زندان‌هاست، اظهارکرد: زندان‌ها بهترین شرایط را برای حرفه‌آموزی و تولید ثروت با کمترین هزینه را دارا هستند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیلات بروکراسی اداری برای ایجاد اشتغال و حرفه‌‌آموزی در زندان‌ها حاکم نیست، تصریح کرد: جمعیت انبوهی در زندان‌های کشور و به ویژه زندان مرکزی اصفهان وجود دارد که می‌توانند با صرف حداقل هزینه حداکثر تولید ثروت را داشته باشند.

رییس بنیاد حرفه‌آموزی و صنایع کشور ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها را یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها در جامعه عنوان کرد و گفت: تاکنون در زندان‌های کشور ۴۰ هزار شغل ایجاد شده است که به بیش از ۲۵ هزار نفر از مددجویان پس از آزادی وام ایجاد اشتغال پرداخت شده و موقعیت‌های شغلی خوبی در جامعه به وجود آورده‌اند.

مطهرنژاد با بیان اینکه حقوق مددجویان باید به موقع پرداخت شود، اظهارکرد: هم چنین طبق قانون باید بخشی از حقوق مددجویان در اختیار خانواده‌هایشان قرار گیرد.

وی به ظرفیت‌های بالای زندان‌‌های استان کرمانشاه برای ایجاد اشتغال با تولید بالا اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در زندان‌های استان اصفهان دو هزار و ۵۰۰ گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای صادر شده که از این تعداد یک ‌هزار و ۳۰۰ گواهینامه مربوط به زندانیان زندان مرکزی اصفهان بوده است.

مطهرنژاد در ادامه با تاکید بر اینکه باید تا پایان سال جاری بیش از سه هزار فرصت شغلی در زندان مرکزی اصفهان ایجاد شود، افزود: باید برای ایجاد اشتغال در کانون‌های اصلاح و تربیت نیز اقدامات جدی صورت گیرد.

وی در ادامه به کنترل جمعیت زندانیان در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه قضات مشکلات زندان‌ها را حس نمی‌کنند و باید رایزنی‌هایی با دستگاه قضا انجام شود که به جای حکم حبس در زندان از دیگر روش‌های اصلاح و تربیتی استفاده کنند.

رییس بنیاد حرفه‌آموزی و صنایع کشور با بیان اینکه گردش مالی اشتغال در زندان‌های کشور در سال گذشته دو میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: این مبلغ باید تا پایان سال جاری به ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا اواخر مهر ماه سال جاری نخستین کارگاه‌های جدید بنیاد تعاون در زندان‌های استان اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: طی یک ماه آینده کارگاه تولید قطعات بتونی در اصفهان افتتاح خواهد شد.

رییس بنیاد حرفه‌آموزی و صنایع کشور به اعتباراتی که از سوی مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اشتغال در زندان‌های کشور در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت: البته ممکن است به علت عدم همکاری برخی از بانک‌ها نتوانیم از همه این اعتبارات استفاده کنیم و ما در نظر داریم بیشتر از بودجه‌های بنیاد اشتغال استفاده کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.