ایده های ارزان دکوراسیون

۲۹فروردین۱۳،

 نصب بوم نقاشی

بوم خالی نقاشی را با رنگ مشابه یا مکمل دیوار رنگ و آن را روی دیوار خالی نصب کنید. این کار سبب پر دیده شدن دیوار خالی می گردد و هزینه چندانی هم برای شما ندارد.


 ساخت میز عسلی

باکس های چوبی کوچکی که در بیشتر فروشگاه های مبل و صندلی فروخته می شوند را به تعداد دلخواه و با توجه به بودجه خود خریداری کنید. سپس آنها را روی هم یا کنار هم قرار دهید و جایی برای آباژور یا گذاشتن وسایل دکوری درست کنید. داخل این باکس ها می توانید وسایل دکوری بگذارید و از سطح بالایی نیز به عنوان عسلی استفاد کنید.


 نصب بشقاب به دیوار

بشقاب های متنوع در رنگ ها و طرح های مختلف زیبایی خوبی به دیوارها می بخشند. با انتخاب رنگ، اندازه و بافت و طرح های متنوع یکی از دیوارهای پربازدید خانه خود را به تابلوی نقاشی تبدیل کنید. برای این کار کافیست سیم های آویز بشقاب به پشت آن وصل و بشقاب را از میخ های مخصوص تابلو آویزان کنید.


استفاده از بافت حصیری

مبلمان یا صندلی های حصیری قیمت ارزان تری نسبت به انواع دیگر دارند. البته شاید تصور کنید این نوع صندلی برای فضای خارج از خانه طراحی شده است اما می توان داخل اتاق های خانه نیز از آنها استفاده کرد. برای کاربری بهتر، آنها را در کنار پنجره های نورگیر قرار دهید و با مبلمان خانه سِت کنید.


 اثر هنری خلق کنید

می توانید طرح یا تصاویر مورد علاقه خود را چاپ و آنها را قاب و روی دیوار نصب کنید. البته برای نمای بیشتر می توانید آنها را روی شاسی چاپ و در بالای شومینه نصب کنید و روی تاقچه شومینه نیز گلدان های شیشه ای رنگی با رنگی متضاد دیوار، قرار دهید.


 ایده فریبنده

یک ایده متفاوت: تکه ای از پارچه نمدی را روی پس زمینه قاب چوبی بچسبانید. سپس دستکشی که انگشت ندارد را با کمک چسب در وسط قاب روی نمد بچسبانید و اجازه دهید خشک شود. با ساخت به طور مثال چهار عدد از این قاب ها می توانید با ایده ای نو و خلاقانه، دیوار بالای جارختی را تزئین کنید.


روح طبیعت

با استفاده از شاخه های درخت یا ورقه های چوبی آشپزخانه، ورودی خانه، پلکان یا … را تزیین کنید و حسی سنتی و آرامش بخش به خانه ببخشید.


 توجه به بینایی

برای ساخت این آباژور باید نمونه آماده و ساده ای را از مغازه بخرید و با استفاده از روبان، چسب، قیچی و چارت بینایی سنجی آن را تزئین کنید. این چارت را می توانید از اینترنت دانلود و با اندزه بزرگ روی کاغذ چاپ کرد.


 تاج تخت قلابی

اگر تخت اتاق شما ساده است و تاج ندارد می توانید با توجه به خطای دید، روی دیوار بالای تخت با رنگ، طرحی شبیه تاج تخت نقاشی کنید. 


قاب عکس های متعدد

در میان عکس های خود جست‌وجو و بهترین های آنها را انتخاب کنید. بهتر است بر اساس موضوع خاصی همچون عروسی، تولد یاتعطیلات این کار را انجام دهید. سپس، ۶ یا ۹ قاب عکس کوچک و یک اندازه و یک شکل خریداری کنید و عکس ها را داخل آنها بگذارید. این قاب ها را به صورت شبکه یا هر شکل هندسی دیگر در کنار هم و با فاصله ای بسیار کم روی دیوار نصب کنید.


انعکاس سلیقه خود

با استفاده از آینه به فضاهای ساده و بلااستفاده ای همچون راهروی خانه روح و نور ببخشید. برای این منظور نیز می توانید آینه های ساده یا قدیمی را به زیبایی رنگ آمیزی کنید.


سایه ای از رنگ ها

دیواره های آباژورهای کوچک را نیز می توان به عنوان وسیله دکوری استفاده کرد. ترجیحا رنگ آنها را از رنگ دیوار یکی از اتاق ها و باقی دیواره ها را با رنگ های خنثی همچون سفید انتخاب کنید.


 کوهی از کتاب ها

مجموعه ای از کتاب هادر هر گوشه ای از خانه که باشد توجهات بسیاری را به خود جذب می کند. اگر کتابخانه برای کتاب های بلند جا ندارد، نگران نباشید. می توانید آنها را روی زمین یا روی میزی در کنار مبل یا پنجره قرار دهید.


 مجموعه ای از شمع ها

شمع هنگامی که تعدادشان بسیار است بسیار زیباتر دیده می شوند. به خصوص که روی سطحی صاف همچون میز پیش دستی قرار داشته باشند. البته برای سطوح بزرگ تر باید شمع های بزرگ تر استفاده کنید. برای این منظور، ۵ تا ۶ شمع استوانه ای پهن در اندازه های مختلف و رنگ یکسان داخل یک ظرف شیشه ای و زیبا در کنار هم روی میز قرار دهید.


بهار همیشه جاویدان

مهم نیست در چه فصلی میباشید، اتاق خواب خود را به گونه ای تزئین کنید که گویا همیشه بهار است. بهار مملو از رنگ ها و گل های زیبا است. همین ایده را در اتاق خود پیاده کنید. سعی کنید از پارچه ها و طرح های گلدار برای روتختی، رومیزی و باقی وسایل اتاق استفاده کنید.


آوردن وسایل خارج به داخل خانه

می توانید قسمت ورودی خانه را با وسایل ساده اما زیبا تزئین کنید که اصولا در خارج از در استفاده می شوند. به طور مثال می توانید یک نیمکت ساده و کوچک در این قسمت قرار دهید که هنگام پوشیدن کفش بسیار کمک کننده است. یا رخت آویز کوچکی در دیوار کنار در نصب کنید و وسایلی همچون کیف، چتر، کلید و … را از آن آویزان کنید.


 استفاده متفاوت از وسایل موجودصندلی های چوبی ساده که برای ناهارخوری قدیمی شما بوده و اکنون مورد استفاده چندانی ندارد را می توانید در کنار تختخواب قرار دهید و از آن به عنوان پاتختی استفاده کنید. به این ترتیب می توانید وسایلی همچون ساعت کوکی، چراغ مطالعه یا … را روی آن قرار دهید.


 تزریق رنگ

با رنگ های زنده و جذابی همچون سبز می توانید به اتاق ها و فضاهای ساده و بیروح، جان دوباره ببخشید. برای این منظور می توانید از پرده، فرش، رومیزی یا حتی ظروف رنگی استفاده کنید.


نمایش یک مجموعه

در طول بهار و تابستان که شومینه استفاده نمی شود می توانید مجموعه ای از گلدان های زیبا با اندازه ها و رنگ های متفاوت و وسایل دیگر را داخل شومینه قرار دهید.


بزرگ تر کردن فضا

محیط های تنگ و کوچک را با قرار دادن یک آینه بزرگ می توان بزرگ تر نشان داد. سعی کنید این آینه حدود سه‌چهارم ارتفاع دیوار را پوشش دهد. این ترفند نوعی از طراحی کلاسیک است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.