ایده های غرب درباره ایران بیهوده است/آژانس به ابتکارروسی چینی توجه کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت : مسکو امیدوار است که آژانس بین المللی انرژی اتمی، موضع یکپارچه روسیه و چین و ابتکار دو کشور در خصوص ایران را در نظر بگیرد و دنبال کند.

اظهارات لاوروف امروز در آستانه پایتخت قزاقستان ایراد شد که طی آن خاطر نشان کرد : در حال حاضر نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می شود به طوری که شرکای غربی تمایل به تصویب یک قطعنامه شدید علیه ایران دارند، ولی ما در کنار چین، بر ضد این گرایشها رای دادیم، چرا که یکجانبه بود و ضرورت ایجاد فضا برای ازسرگیری مذاکرات را در نظر نمی گرفت.

لاوروف افزود : روسیه و چین پیشنهاد کردند که توافق شش جانبه درباره بیانیه ای که دربرگیرنده دیدگاه ما و دربرگیرنده راههایی است که ما را به حل مشکل از طریق مذاکرات سوق می دهد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد : این بیانیه، اصول قطعنامه شورای حکام آژانس مصوب یک سال پیش را تایید کرد به طوری دربرگیرنده دعوت از ایران و آژانس برای جستجوی راههایی برای حل مشکلات حل نشده است.

لاوروف گفت : شرکای غربی ما در نهایت، آن مفاهیم و فرمولهایی را که در بیانیه مشترک چین و روسیه آمده است، تایید کردند، بنابراین ما احساس کردیم که تبدیل این بیانیه به یک قطعنامه ای که دربرگیرنده فرمولیهایی باشد که خواستار مذاکرات و نه به کارگیری زور برای حل مشکلات شود، امکان دارد که در حال حاضر این موضوع به شورای حکام آژانس ارائه شده است.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد : من اطمینان دارم که موافقت با آن، با اجماع خواهد بود، بنابراین می توانم به این نکته اشاره کنم که کشورهای غربی در خودشان قدرت اعتراف به اینکه ایده های اجباری که پیشنهاد می کننند، بی نتیجه و بیهوده است، یافته اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.