ایرانیان مقیم انگلیس: سوریان سربلندمان کرد، منتظر مدال های بیشتری هستیم

همزمان با پایان مسابقه سوریان و کشتی گیر جمهوری آذربایجان که با برد شیرین قهرمان کشورمان همراه بود، سالن اکسل لندن غرق در شادی شد و یک لحظه تمام ایرانیان حاضر فریاد ایران، ایران سر دادند.

تعدادی از ایرانیان مقیم انگلیس پس از قهرمانی حمید سوریان در مسابقات کشتی فرنگی المپیک لندن، در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، از این کشتی گیر برجسته کشورمان قدردانی کردند و تاکید نمودند که منتظر مدال های بیشتری هستند.

یکی از متخصصان ایرانی که در شرکت نفتی توتال در منطقه اسکاتلند کار می کند به همراه همسر خود برای دیدن مسابقه حمید سوریان به لندن آمده بود.

وی که بشدت از پیروزی سوریان خوشحال و هیجان زده شده بود، گفت: از اینکه ایرانی هستم واقعا به خودم می بالم و از آقای سوریان و دیگر جوانان ورزشکارمان به خاطر اینکه باعث سربلندی همه ما می شوند، متشکرم.

وی افزود: امیدوارم بتوانم برای دیدن مسابقات دیگر کشتی گیران ایرانی و تشویق آنان بلیت تهیه کنم.

‘محمد حسین’ یکی دیگر از ایرانیان حاضر در سالن اکسل لندن به خبرنگار ایرنا گفت: مدت ها بود که منتظر چنین روزی بودم تا شاهد برافراشته شدن پرچم ایران عزیز در مسابقات المپیک لندن باشم و بسیار خوشحالم که این شانس را داشتم که از نزدیک این صحنه پر افتخار را ببینم.

وی افزود: حمید سوریان باعث سربلندی همه ایرانیان در سراسر جهان و از جمله انگلیس شد و من به نوبه خودم از او تشکر می کنم.

‘ناصر قدهاری’ که خود را مهندس رایانه معرفی کرد نیز گفت: من ۱۵ سال است که در انگلیس زندگی می کنم و از شهر منچستر برای دیدن مسابقه سوریان آمده ام، چون باور داشتم که وی در المپیک امسال شگفتی ساز خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم این مدال باعث شود که دیگر ورزشکاران کشورمان بویژه در رشته های کشتی، وزنه برداری و تکواندو نیز بتوانند مدال های رنگارنگی بگیرند.

‘فاطمه لودهی’ یکی دیگر از هموطنان ایرانی مقیم انگلیس به خبرنگار ما گفت: کسب مدال طلا در مسابقات المپیک باعث تقویت غرور ملی و اتحاد و همبستگی می شود.

وی افزود: من مطمئنم که امشب همه مردم ایران خوشحال شدند ولی این خوشحالی برای ایرانیانی که در غربت زندگی می کنند دو چندان است.

وی اظهارداشت: بر افراشته شدن پرچم ایران در سالن مملو از جمعیت مسابقات المپیک، باعث احیا و تقویت غرور ملی میان ایرانیان می شود و حس خوب این غرور برای سال ها باقی می ماند.

همچنین تعدادی از دانشجویان ایرانی مقیم انگلیس با قدردانی از حمید سوریان برای خوشحال کردن مردم ایران برای وی آرزوی موفقیت کردند.

یکی از دانشجویان علوم بازرگانی دانشگاه متروپلیتن لندن که خود را کاظمی معرفی کرد به خبرنگار ایرنا گفت: به ورزشکاران ایرانی افتخار می کنم که در مبارزه با قهرمانان جهان از همه وجود خود مایه می گذارند و باعث سربلندی همه ما می شوند.

وی افزود: مطمئنا روزهای خوب ورزشکاران ایرانی در المپیک لندن تازه آغاز شده است و طی روزهای آینده پیروزهای بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی اظهارداشت: بسیار خوشحالم که سوریان با قهرمانی در المپیک افتخارات خود را تکمیل کرد و به یک اسطوره در کشتی فرنگی ایران تبدیل شد.

یکی از دانشجویان رشته روابط بین الملل نیز در محل انجمن اسلامی دانشجویان لندن (کانون توحید) به خبرنگار ما گفت: علاقه مندان به کشتی در سراسر جهان شاهد درخشش پسر طلایی کشتی ایران بودند و دیدند که او چگونه پهلوانانه رقیبان خود را یک به یک از پیش رو برداشت.

وی افزود: مسئولان ورزش کشور باید بیش از گذشته به این جوانان رسیدگی کنند تا ما شاهد تکرار این صحنه های زیبا در میادین مختلف بین المللی باشیم.

هموطن دیگری که خود را ‘ماهدخت اصغری’ دانشجوی کالج غرب لندن معرفی کرد، گفت: وقتی حق علی مظاهری بوکسور کشورمان را در مسابقات هفته گذشته با ناداوری ضایع کردند، بسیاری از ایرانیان اشک ریختند ولی امروز هیچ چیز مانع موفقیت حمید سوریان نشد و من از این جهت بسیار خوشحالم.

وی اظهارداشت: من با پیروزی حمید سوریان و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه اشک ریختم ولی این بار از خوشحالی و غرور ملی بود.

خانم اصغری گفت: امیدوارم دیگر ورزشکاران ایرانی نیز از این پیروزی روحیه بگیرند و تلاش شان را برای کسب پیروزی مضاعف کنند، چون همه ایرانیان منتظر تکرار این صحنه های زیبا هستند تا در میان اتباع کشورهای مختلف احساس غرور و سربلندی کنند.

تعداد دیگری از ایرانیان نیز در گفت و گو با خبرنگاران ما تاکید کردند که با پیروزی حمید سوریان، شور و شوق شان برای حضور در ورزشگاه دو چندان شده است هرچند که امکان تهیه بلیت برای مسابقات مهم کشتی و وزنه برداری تقریبا غیرممکن شده است.

اروپام۱۶۴۷**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۳۰۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.