ایران برای دبیرکلی اوپک نامزد معرفی می کند

به گزارش روز شنبه ایرنا، ‘رستم قاسمی’ یکی از موضوع های مورد بررسی در نشست آینده اوپک را انتخاب دبیرکل جدید برای این سازمان اعلام و تصریح کرد:ایران نیز نامزدی برای این مقام معرفی می کند.

دبیرکل کنونی اوپک ‘عبداله سالم البدری ‘ اهل کشور لیبی است که از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون در این سمت فعالیت دارد و برای دو دوره این مسئولیت را برعهده داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی، وزیر نفت این سخنان را در حاشیه دیدار پایان هفته گذشته خود با ‘عاصم حسین’، وزیر انرژی و منابع طبیعی پاکستان که برای توسعه همکاری دو کشور در زمینه تبادل فراورده های نفتی و محصولات پتروشیمی و همچنین تقاضای افزایش حجم گاز صادراتی ایران به پاکستان به تهران سفر کرده، مطرح کرد.

قاسمی در این اظهارات تصریح کرد که در نشست آینده اوپک، ایران به طور قطع بر تثبیت سقف تولید کنونی نفت اعضای این سازمان تأکید می کند.

وزیر نفت گفت: ما درباره سقف تولید نفت صحبت خواهیم کرد و بحث بازار نیز از مواردی است که مورد گفت و گو قرار می گیرد و امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم.

جمهوری اسلامی ایران همواره در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با معرفی نامزدهایی حضوری فعال در موضوع انتخاب دبیرکل این سازمان داشته است.

از زمان تاسیس اوپک تاکنون تنها یک بار دبیرکلی اوپک نصیب ایران شد و ‘فواد روحانی ‘ در دوره سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۴ میلادی به عنوان نخستین دبیرکل این سازمان ، این مقام را در اختیار داشت.

۱۲ کشور عضو اوپک در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۲ برابر با ۲۵ خرداد ماه جاری در وین اتریش برای بررسی وضعیت بازار نفت ، عرضه و تقاضای نفت با توجه به شاخص های اقتصاد جهان نسبت به تغییر یا حفظ سقف کنونی تولید نفت این سازمان گردهم می آیند.

کشورهای ایران، عراق، کویت، قطر،ونزوئلا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، نیجریه، الجزایر، اکوادور، آنگولا و لیبی اعضای اوپک هستند.

اقتصام**۱۵۶۱**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۴۱۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.