ایران برای دومین بار به مقام سوم فوتسال آسیا دست یافت

به گزارش ایرنا، در این مسابقه که عصر امروز (جمعه) در سالن الوصل دبی امارات برگزار شد ملی پوشان فوتسال ایران با نتیجه چهار بر صفر حریف خود را شکست دادند.

جواد اصغری مقدم دو گل و محمد طاهری و وحید شمسایی در این مسابقه گلزنی کردند.

بازیکنان تیم ایران که در محله نیمه نهایی با شکست ناباورانه مقابل تایلند به دیدار رده بندی راه یافته بودند با روحیه ای پایین پای به این میدان گذاشته بودند و بارها موقعیت های گلزنی را از دست دادند.

تیم ایران در این مسابقه برای نخستین بار در طول این رقابت ها تغییر تاکتیک داده بود و به جای سیستم دو دو با سیستم سه یک بازی می کرد.

تیم استرالیا هم بر خلاف بازی دور مقدماتی که با نتیجه نه بر صفر از ایران شکست خورده بود این بار با ارائه یک بازی جسورانه مقاومت سختی مقابل ملی پوشان ایران به نمایش گذاشت و در نیمه نخست با تساوی بدون گل به رختکن رفت.

نیمه دوم با حملات سفید پوشان ایران آغاز شد و آنان با پرس در زمین استرالیا سعی داشتند از اشتباهات بازیکنان حریف استفاده کرده و دروازه این تیم را باز کنند اما بی دقتی مهاجمان ایران و درخشش پیتر اسپاتیس دروازه بان استرالیا مانع از گلزنی آنها شد.

این روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۳۶ این مسابقه جواد اصغری مقدم توپ را از زیر پای مدافع حریف ربود و با یک حرکت انفرادی دروازه حریف را باز کرد تا شرایط بازی تغییر کند.

پس از این گل استیون جان نایت سرمربی تیم استرالیا تیم خود را پنج نفره کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند اما ملی پوشان ایران توانستند سه گل دیگر در دقایق پایانی بازی به ثمر برسانند تا در نهایت به مقام سومی آسیا دست یابند.

دیدار نهایی این دوره از رقابت ها هم از ساعت ۲۰ به وقت ایران بین دو تیم ژاپن و تایلند برگزار می شود.

ورزشی**۹۱۲۲**۲۰۲۴**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۵۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.