“ایران” بزرگ‌ترین تولید کننده “فولاد” در منطقه خاورمیانه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ایران در دو ماه ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی دومین تولید کننده فولاد خام به روش احیای مستقیم در جهان و بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد در منطقه خاورمیانه شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ آمار انجمن جهانی فولاد نشان می دهد تولید فولاد به روش احیای مستقیم در ایران در این مدت به یک میلیون و ۸۶۷ هزار تن رسید و این در حالی است که در این مدت، مجموع تولید فولاد به روش احیای مستقیم،‌ کوره بلند و در ایران با رشد نزدیک به ۴ درصدی به دو میلیون و ۴۰۱ هزار تن رسیده است.

نزدیک به ۸۰درصد تولید فولاد در ایران به روش احیای مستقیم و به طور عمده در شرکت های فولاد مبارکه،‌ فولاد خوزستان،‌ فولاد خراسان و فولاد هرمزگان تولید می شود.

این شرکت ها که در سال های قبل از سوی ایمیدرو تاسیس و راه اندازی شده ، به بخش خصوصی واگذار شده است.

ایمیدرو هم اکنون تاسیس ۷ طرح فولادی جدید، به روش احیای مستقیم و به ظرفیت ۷ میلیون تن فولاد را در دست اقدام دارد. در دو ماه ابتدای سال ۲۰۲۲، هند با تولید دو میلیون و ۴۹۸ هزار تن فولاد به روش احیای مستقیم، جایگاه اول تولید به این روش را کسب کرد. این کشور در این حال توانست در مجموع بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰هزار تن فولاد خام تولید کند.

در این روش مکزیک با تولید ۹۵۱ هزار تن در رتبه سوم جهان قرار گرفت. هند، ‌ایران، ‌مکزیک و عربستان پیشتازان تولید فولاد به روش احیای مستقیم می باشند.

ایران در منطقه خاورمیانه بیشترین میزان تولید فولاد خام را داشته است و پس از آن،‌ به ترتیب عربستان و قطر در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. بر اساس گزارش ممتاز به نقل از انجمن جهانی فولاد،‌ میزان کل تولید فولاد خام در جهان در دو ماه ابتدای سال ۲۰۲۲ از مرز ۲۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن عبور کرد که یک وشش دهم درصد بیش از مدت مشابه سال پیش بوده است.

چین همچنان در رتبه اول تولید فولاد خام در جهان جای دارد. در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی تولید فولاد خام در سرزمین اژدهای زرد با رشد یک و هفت دهم

درصدی به ۱۳۰ میلیون تن رسید. ۶۵ کشور عضو انجمن جهانی فولاد می باشند که ۹۹ درصد از تولید فولاد خام جهان را در اختیار دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.