ایران تنها به مذاکرات متکی نیست/ اختلاف زیادی در درون ۱+۵ وجود دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست ایران تنها این نیست که به مذاکره اتکا کند بلکه سیاست ایران حل مشکلات فی مابین است، گفت: گروه ۱+۵ در درون خود با اختلافات زیادی مواجه است.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اخبار حاکی از ناامیدی تیم مذاکره کننده ایرانی از موفقیت مذاکرات مسکو است، گفت: سیاست ایران تنها این نیست که به مذاکره اتکا کند بلکه سیاست ایران حل مشکلات فی مابین است.

وی افزود: گروه ۱+۵ در درون خود با اختلافات زیادی مواجه است ولی فکر می کنم در نهایت با هم همسو خواهند شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص کارشکنی انگلیس و رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات مسکو گفت: بنده فکر می کنم اختلاف نظر در میان ۱+۵ وجود دارد و آنها نتوانستند تاکنون نظرات خود را واحد و یکپارچه کنند.

بروجردی همچنین در خصوص احتمال موفقیت مذاکرات مسکو گفت: باید منتظر نتایج نهایی مذاکرات ماند اما فکر می کنم روند این مذاکرات بستگی به پایبندی تعهدات اعضا به توافقات و گفته های خود در مذاکرات قبلی در استانبول و بغداد دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: گروه ۱+۵ باید شرایط تعامل طرفین را برای وصول به یک تفاهم بر اساس منافع متقابل فراهم کند.

وی با اشاره به تاکید ان پی تی بر حق غنی سازی توسط کشورها گفت: عدول از حقوق قانونی در چارچوب ان پی تی برای جمهوری اسلامی ایران به منزله عبور از خط قرمز است و ایران از حق قانونی خود نخواهد گذشت.

بروجردی خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی مذاکرات مسکو باید به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران و توقف قطعنامه‌ها و تحریم‌های فراقطعنامه‌ای باشد.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.