ایران خودرو در پاسخ به خوانندگان خبرآنلاین:اگر با ترمز ABS مشکل دارید ،مشخصات خود را بگذارید

برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد:یک دستگاه سمند ال ایکس ۸۹ خریدم. فکر میکردم با وجود ترمز ای بی اس احساس امنیت بیشتری خواهم داشت. پیش از آن هم پرشیا ۸۷ بدون ای بی اس داشتم. ولی ترمز به اصطلاح ای بی اسی که روی سمند هست به اندازه ی ترمز معمولی هم کارایی ندارد. اصلا در بعضی شرایط ترمز تقریبا خالی میکند. پسر دایی من ۴۰۵ صفر خریده است. با اینحال مرتبا به خاطر نقص در ترمز ای بی اس چند بار خودرو را به نمایندگی برده است. چرا عملکرد ترمز این خودروها باید این چنین خیلی ضعیف باشد؟ طوری که در شرایط مساوی خیلی ها مثل من ترمز معمولی را به ای بی اس ترجیح میدهند؟
این درحالی است که اداره اطلاع رسانی ایران خودرو تاکید دارد تمام ترمزهای ای بی اس خودروهای ایران خودرو در مراکز تست عمل می شود. در صورت تایید تمام استانداردها ای بی ا س خودرو تایید می شود. ضمن اینکه ای بی اس خودروها علاوه بر آن در مراکز معتبر اروپایی تست می شوند.
با اینحال این اداره تاکید دارد اگر به هر دلیلی احساس می شود خودروی مشترکان ایران خودرو از ترمز مناسبی برخوردار نیست این شرکت برای تست خودرو در نمایندگی های مجاز اعلام آمادگی می کند. بنابراین اگر شخصی در این خصوص گلایه دارد با گذاشتن نام و نشانی خود می تواند مطمئن باشد که خودروی وی در مراکز تست ترمزتوسط متخصصان فنی آزمایش خواهد شد.

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. سعید:

    سلام من یه ۴۰۵ مدل ۸۹ دارم که ترمز abs داره که تنها دلیل دو تا از تصادفام بوده این ترمز در مواقعی که اندکی بارون بیاد و زمین خیس باشه فعال میشه و توی ترمز هایی با سرعت کم هم فقط اندکی سرعت ماشین رو کم میکنه و اگر جاده کمی چاله چوله و پستی بلندی داشته باشه اصلا فرض کنین ترمز ندارین!!!! تعمیرگاه هم رفتم گفتن همه ماشین های ساخت وطن اینجورین و پیشنهاد می دادن که abs رو غیر فعال کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. محمد:

    پژوپارس مدل ۸۸ دارم که absداره.تا حالا چندین بار در سرعت ۹۰ یا ۱۰۰ قفل کرده و ترمز هاش چوب شدن.چند روز پیش هم تو اتوبان شهید کسایی تبریز نزدیک بود که تصادف کنم .از شانس من جاده شانه خاکی داشت که در شانه خاکی موفق شدم ماشین را کنترل کنم. چند بارهم به نمایندگی و مکانیکی رفتم ولی هیچ نتیجه ای نداشته.

  3. دانشجو:

    حدود ۹ ماه پیش خودرو رانا صفر خریده ام.
    ترمز ۴ چرخ دیسکی و بیشتر مواقع خوبی دارد.
    بعضی مواقع هنگام ترمز شدید (حدود ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر سرعت) ترمز قفل کرده و اصلا عمل نمی کند.
    ۲ بار نزدیک بوده تصادف کنم، ولی به خیر گذشت.
    نمایندگی ها هم پاسخگو نیستند و میگن ABS مارک MANDO مشکل داره.
    مسئولین محترم ایران خودرو چرا خودرو معیوب دست مردم میدن و پاسخگو نیستند؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.