ایران در زمینه کشتی سازی ظرفیت بالایی دارد

فروردین ۱۴۰۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در زمینه کشتی سازی در منطقه از ظرفیت بالایی برخورداراست می‌تواند سفارش بگیرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، “مهدی غضنفری” صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از حوض‌های خشک تعمیر کشتی‌ها درشرکت فراساحل ایران در بندرعباس اظهارداشت: پارسال کشتی ساخت خودمان را به آب انداختیم که نشان دهنده توان بالای جمهوری اسلامی ایران است و حتی به کشور ونزوئلا نیز در این زمینه خدمات ارایه می‌شود.

وی افزود: جابجایی کالا یکی از اولویت‌های کشور است و در زمینه مواد معدنی، فولاد، جابجایی و ترانزیت مواد اولیه و محصول نیاز به توسعه و سرعت بسیار داریم.

براساس این خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران اکنون بزرگترین ناوگان کشتیرانی منطقه را دارد و در زمینه سوخت رسانی و بیمه کشتی‌ها که از سوی قدرت‌های سلطه با تحریم روبرو شدیم جایگاه مهمی دارد.

غضنفری افزود: کشور ما اکنون چهار دهمین کشور در زمینه بیمه کشتی‌هاست.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: تردد سالانه ۶۰۰ فروند شناور نفتکش پهن پیکر، نیاز به تعمیر شناورها هر ۲ سال یکبار و تعمیر انواع کشتی‌های بزرگ نفت و گاز اهمیت سرمایه گذاری در این منطقه را دو چندان کرده است.

وی گفت: اگر ۵ درصد تعمیرات کشتی‌ها را هم دریافت کنیم درآمد ارزی کشور ۳۰۰ میلیون یورو می‌شود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت:حجم تعمیرات پیش بینی شده فاز اول ۶ فروند، سال دوم ۱۲ و سال سوم ۱۸ فروند خواهد بود که این شمار تا سال ۳۰ فروند هم قابل افزایش است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.