ایران در ساخت سکوهای گازی پارس جنوبی خودکفا شد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی سوری امروز در حاشیه یک گردهمایی با اشاره به خودکفایی کامل ایران در انجام مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی سازه های فراساحلی پارس جنوبی، گفت: هفته گذشته عملیات بارگیری نخستین سکوی فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگترین طرح توسعه این میدان مشترک گازی انجام شد.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با یادآوری اینکه پیش از این ساخت این سازه های دریایی گازی در انحصار بیگانگان بود اما هم اکنون با رعایت استانداردهای کیفیت توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام می‌شود، گفت: در فاصله کمتر از ۲۰ روز سکوی دوم فاز ۱۲پارس جنوبی بارگیری و ساخت جکت فازهای ۲۲ تا ۲۴ هم به پایان رسید.

 

وی از بارگیری پایه های سکوهای دریایی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در آینده ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: امسال چندین طرح تولید و یا افزایش تولید گاز در پارس جنوبی به بهره برداری می رسد.

 

این مقام مسئول همچنین در خصوص آخرین وضعیت توسعه لایه مشترک نفتی پارس جنوبی، از پیشرفت فعالیت‌های حفاری در این میدان مشترک نفتی در خلیج فارس خبر داد و افزود: نتایج مطالعات حفاری‌های توصیفی در لایه‌های نفتی پارس جنوبی بزودی اعلام می شود.

 

سوری با اعلام اینکه هم اکنون عملیات متمرکز حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی با فعالیت همزمان ۲ دستگاه دکل پیشرفته به منظور ارزیابی شرایط مخزنی این بخش از پارس جنوبی با سرعت قابل قبول ادامه دارد، تصریح کرد: بزودی با اتمام مراحل اولیه این طرح، نتایج مطالعات و ارزیابی حفاری‌های توصیفی اعلام خواهد شد.

 

نائب رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، افزود: پیش بینی می شود بر اساس برنامه زمان بندی مراحل حفاری اولیه در بخش مشترک و غیرمشترک لایه نفتی پارس جنوبی تا پایان سال جاری به پایان برسد.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه با پیشرفت حفاری دریایی تا اسفندماه امسال حفاری چاه‌های این میدان مشترک نفتی به پایان برسد، خاطرنشان کرد: بر این اساس از ابتدای سال آینده تولید زودهنگام نفت از این میدان مشترک آغاز خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.