ایران دومین کشور از نظر آمار پذیرش پناهنده در جهان است

به گزارش روز سه شنبه دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در تهران، کشورهای پاکستان با ۷/۱ میلیون نفر، ایران با ۸۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر، کنیا با ۵۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر و کشور چاد با ۳۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر به ترتیب دارای بیشترین جمعیت پناهندگان در جهان هستند.

براساس این گزارش، افغانستان بزرگترین کشور تولیدکننده پناهنده با جمعیت ۷/۲ میلیون نفر در جهان است و پس از آن کشور عراق با ۴/۱ میلیون نفر، سومالی با ۱/۱ میلیون نفر، سودان با ۵۰۰ هزار نفر و جمهوری دموکراتیک کنگو با ۴۹۱ هزار نفر در رده های بعدی قرار دارند.

این گزارش می افزاید، حدود چهار پنجم پناهندگان دنیا به کشورهای همسایه خود پناه می برند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، در میان کشورهای صنعتی، آلمان بزرگ ترین کشور میزبان پناهندگان با ۵۷۱ هزار نفر است. آفریقای جنوبی نیز چهار سال متوالی است که بیشترین تعداد درخواست های پناهندگی فردی را پذیرفته است.

این گزارش اضافه می کند، سال ۲۰۱۱ با ۸۰۰ هزار نفر پناهنده سالی بی سابقه از نظر جا به جایی اجباری در سراسر مرزها بوده است.

این گزارش ادامه می دهد، جا به جایی اجباری در نتیجه رشته ای از بحران های انسانی در سال ۲۰۱۰ در ساحل عاج آغاز شد و به سرعت در لیبی، سومالی، سودان و مناطقی دیگر ادامه یافت.

براساس این گزارش، در مجموع ۳/۴ میلیون نفر به تازگی آواره شدند که تعداد ۸۰۰ هزار نفر از آنان کشور خود را ترک کردند و در جایی دیگر پناهنده شدند.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۰۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.