ایران رتبه دهم رشته اکوستیک و ارتعاشات دنیا را کسب کرده است

۶ م دیماه ،

با تلاش پژوهشگران و دانشجویان کشورمان و با اعلام مراجع بین المللی ایران رتبه دهم حوزه علم اکوستیک و ارتعاشات دنیا را کسب کرده است.

دکتر حمید مهدیقلی دبیر دومین کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت:اهمیت علم ارتعاشات در اغلب رشته های مهندسی مطرح است و روز به روز گسترش بیشتری یافته و زمینه های تازه و کاربردی نوینی را به جامعه عرضه می کند.

وی افزود: ارتعاشات و ارتعاشات مکانیکی به عنوان شاخه اصلی آن، با علم اکوستیک مهندسی همراه بوده و در کنار هم به صورت مکمل یکدیگر در بیشتر حوزه های علمی و صنعتی جایگاه و اهمیت خود را به اثبات رسانده اند.

وی تصریح کرد: در کشور در حوزه اکوستیک و ارتعاشات دانشمندان و پژوهشگران بزرگی داریم که با همت و تلاش آن ها رتبه دهم این حوزه را کسب کرده ایم که این جایگاه برای کشورمان افتخار آفرین است.

دبیر دومین کنفرانس اکوستیک و ارتعاشات یادآور شد: تعداد ۲۸۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شده و در نهایت ۲۴۳ مقاله پذیرفته شده که از میان آنها ۴۴ مقاله به صورت پوستر و ۱۹۹ مقاله برای ارائه شفاهی در ۸ نشست تخصصی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است دومین کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات امروز در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرده و تا ۷ دی ماه ادامه خواهد داشت./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.