ایران رتبه سوم جهان در کاهش تولید خودرو/بزرگ ترین خودروسازان جهان

طی نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی ایران با ۳۸٫۵ درصد کاهش تولید بعد از هلند و اوکراین سومین کشور جهان از نظر کاهش تولید خودرو شد.

براساس آمارهای انتشار یافته از سوی سازمان بین المللی تولید کنندگان موتور خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی کشور هلند با ۹۶ درصد، اوکراین با ۵۴ درصد و ایران با ۳۸٫۵ درصد کاهش تولید خودرو بیشترین افت تولید خودرو را در بین تولید کنندگان خودرو در جهان به خود اختصاص داده اند.

براساس این گزارش ایران در نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی (زمستان سال ۹۱ و بهار سال ۹۲) بالغ بر ۳۵۹ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است که از این تعداد ۳۱۰ هزار دستگاه سواری و ۴۹ هزار دستگاه خودروی تجاری بوده است. طبق این آمار ایران در رتبه بیست و یکمین خودروساز جهان قرار دارد و این در حالی است که در رده بندی انجام گرفته طی سال ۲۰۱۲ ایران در رتبه هجدهمین خودرو ساز بزرگ جهان قرار می گرفت.

در بین ۳۹ خودرو ساز بزرگ جهان رتبه اول در دوره مورد بررسی به کشور چین با بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو اختصاص یافته است و امریکا با حدود ۵٫۶ میلیون دستگاه در رتبه دومین خودرو ساز بزگر جهان قرار دارد.

در همین رده بندی کشور ترکیه با تولید ۵۶۹ هزار دستگاه خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی هفدهمین خودروساز بزرگ جهان اعلام شده است که البته تولید خودرو در این کشور در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۱۲ میلادی ۰٫۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

قابل ذکر است از نظر میزان رشد تولید کشورهای رومانی، مصر و تایلند به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به به خود اختصاص می دهند.

در رتبه بندی فوق از نظر تولید خودروهای تجاری امریکا رتبه اول را در جهان داراست و چین در رتبه دوم و تایلند در رتبه سوم قرار گرفته است.

در مجموع میزان تولید خودرو در جهان طی سال ۲۰۲۲ معادل ۴۳٫۵ میلیون دستگاه بوده است که در مقایسه با ۴۲٫۸ میلیون دستگاه خودروی تولیدی در نیمه اول سال ۲۰۱۲ معادل ۱٫۶ درصد رشد داشته است.

 

علی پاکزاد – خبرآنلاین

پایان خبر/

تاریخ ارسال : یکشنبه ۱۴ مهرماه
ساعت ارسال : ۱۰:۳۵


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.