ایران شانزدهمین خودروساز جهان

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 ایران شانزدهمین خودروساز جهان

ایران شانزدهمین خودروساز جهان

ممتازنیوز: یک سایت خودرویی اعلام کرد: ایران با تولید ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۲ در رده شانزدهمین کشور خودروساز جهان قرار گرفت.

به گزارش ممتازنیوز، ایران با تولید ۸۵۰ هزار خودرو در سال ۲۰۱۲ در رده شانزدهمین کشور از نظر تعداد تولید خودرو در جهان قرار گرفت. چین بزرگترین تولید کننده خودرو رد سال ۲۰۱۲ در جهان است.
با اعمال تحریم‌های جهانی علیه ایران و قطع همکاری خودروسازان خارجی و عدم امکان تهیه مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو در کشور، تولید خودرو در ایران که زمانی در حدود ۱٫۲ میلیون دستگاه در سال بود، در سال ۲۰۱۲ با کاهشی ۴۰ درصدی به ۰٫۸۵ میلیون دستگاه رسید.
این آمار ایران را در تعداد تولید خودرو پایین تر از کشورهایی مانند اسپانیا، تایلند و اسلواکی قرار داده است.
دو شرکت خودرو سازی سایپا و ایران خودرو بزرگترین خودروسازان داخلی در این کشور محسوب می‌شوند.
۳ کشور چین، ژاپن و آلمان بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان محسوب می‌شوند.
تولید خودرو در چین در سال ۲۰۱۲ در حدود ۱۵٫۵۲ میلیون دستگاه بوده است و شرکت سهامی خودرو سازی شانگهای این کشور بزرگترین شرکت خودرو سازی در چین محسوب می‌شود.
تولید خودروی این شرکت در سال ۲۰۱۲ در حدود ۱٫۲۵ میلیون دستگاه اعلام شده است.
به گزارش فارس، پس از چین ژاپن در رده دومین کشور تولید کننده خودرو در جهان از نظر تعداد قرار می‌گیرد.
این کشور با داشتن بسیاری از برترین شرکت های خودرو سازی جهان مانند تویوتا، نیسان، هوندا، میتسوبیشی، سوبارو، سوزوکی، دایهاتسو، داتسون، ایسوزو، و مزدا بسیار در کانون توجه علاقه مندان خودرو در جهان قرار دارد.
دو محصول کمری و راو ۴ شرکت تویوتا از جمله پرفروشترین خودرو های سبک جهان محسوب می شوند.
کشور آلمان با تولید ۸٫۵۵ میلیون دستگاه خودروی سبک در سال ۲۰۱۲، سومین کشور از نظر تعداد تولید خودرو در جهان محسوب می‌شود.
این کشور با بهره‌گیری از شرکت‌های خودرو سازی بزرگی مانند بی ام و، بنز، آئودی، پورشه، فولکس واگن یکی از پیشرفته ترین کشورهای در زمینه تولید خودرو در جهان به حساب می‌آید.
در حال حاضر برخی خودروهای تولیدی در شرکت های پورشه، بنز، و بی ام و آلمان از نظر قیمت فروش یکی از گرانترین خودرو ها در رده خود درجهان می باشند و در سطح بین الملل مشتریان فراوانی دارند. شرکت فولکس واگن آلمان با تولید ۸٫۵۷ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۲ بزرگترین شرکت خودرو سازی در جهان نام گرفت.
کشورهای کره جنوبی، ایالات متحده ، هند، برزیل و روسیه به ترتیب با تولید ۴٫۱۷، ۴٫۱۱، ۳٫۲۹، ۲٫۶۲، و ۱٫۹۷ میلیون دستگاه خودروی سبک در سال ۲۰۱۲ در رده های بعدی بزرگترین کشورهای تولید خودرو در جهان قرار گرفتند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.