ایران- لبنان؛ ۱۰ سال بعد دوباره در ۲۸ آبان در بیروت

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – تیم ملی ایران سه شنبه شب در شهر بیروت به مصاف لبنان می رود تا دیدار برگشت خود در مقدماتی جام ملت های ۲۰۲۴ آسیا را با این تیم برگزار کند.

به گزارش ممتاز؛ ایران و لبنان تاکنون ۹  بار در مسابقات رسمی باهم روبرو شده اند که ایران ۷ برد و لبنان نیز یک برد بدست آورده اند و یک بازی نیز به تساوی انجامیده است. تنها تساوی دو تیم در اولین رویارویی شان در سال ۱۳۷۵ بود که در جریان یک بازی دوستانه رقم خورد و ۷ بازی بعدی برنده داشته است.  لبنان در بین کشورهای عربی خاورمیانه آسان ترین حریف برای فوتبال ایران بوده است.

تیم ملی ایران ۱۹ گل وارد دروازه لبنان کرده و  فقط یک گل از این تیم دریافت کرده است. بهترین پیروزی ایران مقابل لبنان نیز برد ۵- صفر در دور رفت مقدماتی جام ملت های آسیا است که بهمن ماه سال قبل در تهران حاصل شد. تنها برد لبنان نیز در شهریور ماه سال قبل و در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ بود.

از  ۸ بازی رسمی دو تیم، یک بازی در جام ملت های آسیا، ۲ بازی در مقدماتی جام جهانی، ۳ بازی در چارچوب مقدماتی جام ملت های آسیا، دو بازی در جام غرب آسیا و یک بازی نیز دوستانه بوده است.

ایران و لبنان در مسابقات مقدماتی جام ملت های ۲۰۰۴ آسیا نیز همگروه بودند که ایران هر دو بازی را با برد به پایان برد: ۳- صفر در بیروت و ۱- صفر در تهران.

علی دایی و جواد نکونام هر کدام با ۶ گل زده بهترین گلزنان ایران مقابل لبنان بوده اند. رضا قوچان نژاد نیز با ۳ گل در رده دوم گلزنان برتر ایران مقابل لبنان قرار دارد.

ایران و لبنان ۱۰ سال پیش در چنین روزی، یعنی ۲۸ ابان ۱۳۸۲، در بیروت و در مقدماتی جام ملت های ۲۰۰۴ آسیا باهم روبرو شده اند که تیم ملی با ۳ گل دایی، گل محمدی و نیکبخت ۳- صفر لبنان را شکست داد.

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.