ایران همه توان خود را برای رایزنی با گروه های عراقی بکار می گیرد

به گزارش ایرنا به نقل از اداره مطبوعات و اطلاعات وزارت امورخارجه، ‘علی اکبر صالحی’ روز یکشنبه در دیدار با ‘نوشیروان مصطفی’ رهبر جنبش تغییر در اقلیم کردستان عراق با تاکید بر موضع شفاف و اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق تاکید کرد : ایران از ثبات ، پیشرفت و توسعه عراق حمایت می کند و همه توان و تلاش خود را برای رایزنی و مشورت با تمامی گروه ها و طیف های سیاسی عراق بکار می گیرد.

صالحی همچنین بر ضرورت انسجام و همبستگی هرچه بیشتر گروه های سیاسی درعراق در جهت مصالح و منافع ملی کشور و مردم خود تاکید کرد.

وزیر امورخارجه همچنین با ابراز خرسندی از سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان بر تلاش برای ارتقای هرچه بیشتر این روابط به خصوص در عرصه های زیر بنایی و اقتصادی و تجاری تاکید کرد و آمادگی کشورمان برای تداوم و استمرار مساعدت و کمک در این زمینه به مردم عراق را اعلام کرد.

‘نوشیروان مصطفی’ رهبر جنبش تغییر در اقلیم کردستان عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با صالحی، گزارشی از اوضاع و شرایط سیاسی و اقتصادی عراق از جمله در اقلیم کردستان ارایه کرد.

وی ضمن تشکر از نقش و جایگاه و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق بخصوص در رابطه با توسعه تعاملات با اقلیم کردستان، خواستار تداوم و تقویت این تعاملات و روابط در راستای مصالح و منافع مردم این کشور شد.

سیام**۹۱۰۳** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۴۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.