ایران همچنان خواستار شناسایی و مجازات عاملان حادثه تروریستی بیروت/ مرگ تروریست سعودی در پیگیری‌هایمان بی‌تاثیر است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچگونه خلل و نقصانی در عزم ایران برای پیگیری حقوقی و بین المللی حمله تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ایجاد نمی کند.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر مرگ تروریست تبعه عربستان سعودی، گفت: چنانچه این اخبار صحت داشته باشد هیچگونه خلل و نقصانی در عزم ایران برای پیگیری حقوقی و بین المللی حمله تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ایجاد نمی کند.
 
افخم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان خسارت دیده اصلی همچنان خواستار شناسایی و مجازات طراحان و عاملان اقدام تروریستی مقابل سفارت کشورمان در بیروت که به شهادت یک دیپلمات و همسر یک دیپلمات دیگر کشورمان منجر شده است و تا مجازات همه عاملان، این حق را برای خود محفوظ می دارد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خواستار تداوم تلاش و همکاری مجدانه مقامات مسئول لبنان برای شناسایی و مجازات همه عاملان این حادثه تروریستی شد.
 
وی اضافه کرد: جامعه بین المللی باید در مبارزه با تروریسم به مسوولیت خود با قاطعیت و صداقت عمل کند و سازوکارهای قانونی در شناسایی و تنبیه عاملان و منابع مالی و پشتیبان های اطلاعاتی و امنیتی اینگونه حوادث تروریستی را فراهم کرده و مسوولیت دولت ها برای همکاری در ریشه کنی پدیده شوم تروریسم را بطور جدی مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.