ایران و احمدی‌نژاد محبوب‌ترند یا آمریکا ؟

: نتایج یک نظرسنجی جدید در مصر نشان می‌دهد که اکثریت مردم این کشور خواستار *بهبود روابط کشورشان با ایران بوده و از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.
به گزارش ممتازنیوز *به نقل از نشریه معتبر «فارن پالسی» این نظرسنجی که از سوی موسسه مدافع اسرائیل انجام شده نشان می‌دهد که ۷۴ درصد مصری‌ها از رابطه کشورشان با اسرائیل پشتیبانی نمی‌کنند.

همچنین تنها ۳۰ درصد از آنها از راه‌حل دو دولت برای حل و فصل بحران فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کنند. این نظرسنجی در ماه گذشته میلادی و از میان ۸۱۲ مصری که نیمی از آنها زن بودند، انجام شده است.
در این نظرسنجی ۶۲ درصد مصری‌ها با این گزاره «ایران و رییس‌جمهور آن احمدی‌نژاد دوست مصر هستند» موافقت کردند. در عین حال ۶۸ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که نظر مثبتی نسبت *به شیعیان ندارند.
حمایت مصری‌ها از برنامه هسته‌ای ایران بخشی دیگر از یافته‌های این نظرسنجی است؛ *به نحوی که ۶۱ درصد مصری‌ها اعلام کردند از برنامه‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند و این در حالی است که در آگوست ۲۰۰۹ (مرداد ۱۳۸۸) این رقم تنها ۴۱ درصد بود.
در این نظرسنجی اکثریت مصری‌ها بر این نظر بودند که دستیابی *به سلاح هسته‌ای حق ایران و مصر است و این دو کشور باید *به این نوع سلاح دست‌یابند.
همچنین یافته‌های این نظرسنجی نشان داد که ۶۵ درصد مصری‌ها خواستار *بهبود رابطه کشورشان با ایران بودند و این در حالی است که تنها ۲ درصد مصری‌ها اعلام کردند که *بهبود رابطه با دیگر کشورها باید یکی از اولویت‌های دولت محمد مرسی باشد و ۴۵ درصد مصری‌ها اعلام کردند که حل مشکلات داخلی باید اولویت نخست دولت مرسی باشد.
در این نظرسنجی مشخص شد که اکثریت مردم مصر همچنان نهاد ارتش را *به عنوان مطمئن‌ترین نهاد کشورشان می‌شناسند و *به این نهاد اعتماد بیشتری دارند.
محبوبیت سیاستمداران آمریکایی و مقایسه آن با سیاستمداران ایرانی بخش دیگری ازنکات جالب توجه در این نظرسنجی است. بر اساس این نظرسنجی هیلاری کلینتون با نظر مثبت ۲۵ درصد محبوب‌ترین سیاستمدار آمریکایی در میان مصری‌ها است و باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا تنها ۱۶ درصد طرفدار در مصر دارد و این رقم برای میت رامنی نامزد جمهوری‌خواهان تنها ۸ درصد است.
این آمار در حالی است که محبوبیت محمود احمدی‌نژاد در مصر ۴۳ درصد است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد محبوبیت احمدی‌نژاد در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش داشته است اما هنوز وی در مقایسه با سیاستمداران آمریکایی بسیار محبوب‌تر است.

عصر ایران

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۸۹ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , احمدی‌نژاد, کلینتون


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.