ایران و اندونزی می‌توانند نقش مؤثری در وحدت کشورهای اسلامی ایفا کنند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

جهانگیری در دیدار دبیر هیأت دولت و فرستاده ویژه رییس‌جمهور اندونزی:

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز اسلام از گروه‌های تندرو و افراطی ضربه‌های فراوانی را متحمل شده و ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مسلمان می‌توانند نقش مؤثری در برقراری صلح و وحدت کشورهای اسلامی ایفا کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در دیدار دیپو عالم دبیر هیأت دولت و فرستاده ویژه رییس‌جمهور اندونزی، با اشاره به نقش کارساز و مفید اندونزی در مجامع بین‌المللی، بر لزوم تبادل هیأت‌ها میان دو کشور تأکید کرد و افزود: مذاکرات هیأت‌های اقتصادی دو کشور می‌تواند به تعامل و گسترش روابط دوجانبه کمک کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ایران و اندونزی از روابط خوبی در سال‌های گذشته برخوردار بوده‌اند، تصریح کرد: زمینه‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های دو کشور به خصوص در بخش نفت، گاز، تجارت و امور بانکی وجود دارد و تهران علاقمند است سطح روابط خود را با جاکارتا افزایش دهد.

وی با اشاره به توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ اظهار داشت: امروز زمینه گسترش همکاری‌های ایران با کشورهای دیگر فراهم شده و امیدوارم ایران و اندونزی با یک اقدام مشترک، کاهش حجم مبادلات تجاری فی‌مابین در سال‌های اخیر را جبران کنند و سطح روابط اقتصادی خود را به بالاترین نقطه برسانند.

دبیر هیأت دولت و فرستاده ویژه رییس‌جمهور اندونزی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور اندونزی به آقای روحانی، اظهار امیدواری کرد ایران روز به روز مراحل رشد و پیشرفت را طی کند.

دیپو عالم با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان افزود: فرصت‌های فراوانی پیش روی روابط دو کشور وجود دارد و سابقه دوستی و روابط درخشان ایران و اندونزی زمینه مناسبی را برای گسترش همکاری‌های دو کشور فراهم کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه اندونزی برای رشد و توسعه نیازمند نفت و گاز است، اظهار امیدواری کرد همکاری‌های سازنده‌ای در بخش نفت و گاز میان دو کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.