ایران و روسیه بر ضرورت عدم مداخله در امور داخلی سوریه تاکید کردند

به گزارش ایرنا،’ میخاییل بوگدانف’ و ‘ رضا سجادی ‘ روز شنبه درباره اوضاع خاورمیانه مذاکره کردند که وضعیت سوریه و مسایل این کشور در مرکز توجه این دیدار قرار داشت.

بر پایه این گزارش، طرف های ایرانی و روس در این دیدار بر لزوم حل و فصل بحران سوریه از راههای مسالمت آمیز و بر اساس گفت و گوهای ملی بدون مداخله خارجی در امور داخلی این کشور تاکید کردند.

نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه به اهمیت فراوان حمایت از تلاش های ‘کوفی عنان’ نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه و ماموریت ناظران سازمان ملل در این کشور اشاره کرد.

‘رضا سجادی’ سفیر ایران در روسیه نیز با تاکید بر لزوم حل و فصل مسایل سوریه از طریق گفت و گو ،اجرای طرح عنان را حائز اهمیت دانست.

روسیه بر خلاف کشورهای غربی که از مسایل سوریه برای مداخله در امور داخلی این کشور سوء استفاده می کنند، بر حل و فصل مسایل سوریه از راه گفت و گو میان دمشق و مخالفان دولت اصرار دارد.

‘میخاییل بوگدانف’ بتازگی نیز اعلام کرد که تنها گزینه برای گریز از جنگ داخلی در سوریه آغاز گفت و گوهای ملی در این کشور است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن باید بر سر میز مذاکره بنشینند که ماده اصلی طرح شش ماده ای ‘کوفی عنان’ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در مساله سوریه است.

۱۵۹۲

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۱۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.