ایران یک بشکه نفت روی آب ندارد /حضور ۹۰۰ نفت‌کش برای حمل نفت ایران

۲۹فروردین۱۳،

14-355.jpg

مدیر عامل شرکت‌ پایانه‌های نفتی ایران از حضور ۹۰۰ نفت‌کش برای حمل نفت ایران در سال ۹۱ خبر داد و تاکید کرد:‌ ایران حتی یک بشکه نفت روی آب ندارد.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیروز موسوی با اعلام این‌که در سال ۹۱ پایانه‌های نفتی پذیرای ۹۰۰ نفت‌کش بوده است، گفت: در سال قبل پنج هزار و ۵۰۰ بار پهلوگیری نفت‌کش‌ها در ایران انجام شد که معادل ۲۱ هزار و ۸۰۰ ساعت عملیات دریایی بود.

وی از ارتقاء ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در جزیره خارک خبر داد و گفت: ساخت چهار مخزن با ظرفیت یک میلیون بشکه و با هزینه‌ی ۴۲ میلیارد تومان از سال ۸۹ آغاز شد که طبق قرار‌داد باید طی ۳۶ ماه تکمیل شود.

به گفته‌ی مدیر عامل شرکت‌ پایانه‌های نفتی ایران، با وجود مشکلات ارزی سهم ۹۰ درصدی ساخت داخل صورت گرفت و پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه راه‌اندازی آن در بهمن‌ماه ۹۲ صورت گیرد.

موسوی اعلام کرد که با تکمیل این چهار مخزن ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام جزیره خارک به ۲۸ میلیون بشکه خواهد رسید.

وی از ارتقاء ناوگان دریایی صنعت نفت خبر داد و گفت: مجوز خرید دو یدک‌کش گرفته شده است که توسط صنایع داخلی ساخته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت‌ پایانه‌های نفتی ایران از ساخت دستگاه صحت‌سنج حجم نفت خبر داد و گفت: به کمک جهاد دانشگاهی اهواز انتقال فن‌آوری این دستگاه به کشور صورت گرفت.

موسوی در مورد پروژه رسوب‌زدایی مخازن نفتی توضیح داد: این پروژه که توسط یکی از سازندگان ایرانی در حال انجام است ۵۰ درصد صرفه‌جویی ارزی داشته که در ۷۰ درصد عملیات پاکسازی مقرون به صرفه بوده است.

وی با اعلام این‌که سال قبل ۱۷۰ قطعه مورد نیاز پایانه‌های نفتی توسط صنعتگران ایرانی داخلی‌سازی شد، گفت: سامانه پیشگیری از رسوبات که پیش از این در انحصار ژاپن بود، اکنون در داخل کشور در حال ساخت است که شرکت پایانه‌های نفتی ساخت ۳۰ سامانه را در دستور کار قرار داده است.

مدیر عامل شرکت‌ پایانه‌های نفتی ایران از پایان مطالعات ساخت مخازن زیرزمینی ذخیره‌سازی نفت خبر داد و گفت: در فاز اول مخازن زیرزمینی با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه ساخته خواهد شد.

موسوی افزود: سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان برای ساخت مخازن زیرزمینی در حال بررسی می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.