ایستات: افزایش قیمت بنزین در ایتالیا در ۲۹ سال اخیر بی سابقه است

به گزارش ایرنا، ایستات امروز دوشنبه اعلام کرد که قیمت فزاینده بنزین در ماه آوریل گذشته حدود ۲۱ درصد افزایش یافت که از سال ۱۹۸۳ میلادی تاکنون بی سابقه است.

قیمت بنزین در ماه آوریل ۲۰٫۹ درصد افزایش داشت در حالی که در ماه مارس گذشته ۱۸٫۶ درصد افزایش یافته بود. ایستات این افزایش قیمت بنزین را از سال ۱۹۸۳ تاکنون بی سابقه می داند.

با روی کار امدن دولت فنی ‘ماریو مونتی’ نخست وزیر ایتالیا و افزایش قیمت سوخت برای جبران کسر بودجه در برخی بخش ها، قیمت متوسط هر لیتر بنزین در این کشور در ماه اوریل گذشته یک یورو و ۹۲ سنت به فروش رفت در حالی که در برخی از جایگاه ها قیمت این فراورده نفتی از لیتری دو یورو نیز فراتر رفت.

قیمت بنزین در زمان حاضر در ایتالیا لیتری یک یورو و ۸۵ تا ۹۲ سنت به فروش می رسد.

کارشناسان معتفدند که افزایش قیمت بنزین تاثیرات فاجعه باری بر خرده فروشی ها در تمام بخش های مصرفی و برای خانواده ها به همراه دارد باشد.

افزایش بی وقفه قیمت بنزین در ایتالیا تحت تاثیر قیمت بین المللی نفت و مالیات های مستقیم و غیر مستقیم است، این افزایش قیمت سوخت باعث شده است تا مردم این کشور بیشتر از اتوبوس و مترو استفاده کنند.

افزایش فراورده های نفتی در ایتالیا با شروع جنگ ناتو علیه لیبی و قطع واردات سوخت از این کشور شروع شد و با اجرای تدابیر اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا و همچنین دنباله روی ایتالیا از امریکا برای تحریم نفت ایران، شکلی روز افزون به خود گرفت.

قیمت بنزین در ایتالیا در چند ماه اخیر حدود ۵۰ سنت یورو در هر لیتر افزایش یافته است و سازمان نظارت بر قیمت سوخت این کشور، اعلام کرده است که افزایش قیمت فراورده های نفتی از جمله بنزین با شرایط فعلی همچنان ادامه خواهد یافت.

دولت ایتالیا از مالیات های مختلف فروش بنزین، بیش از ۳۵ میلیارد یورو وارد خزانه های خود می کند و افزایش هر سنت بر روی قیمت نهایی سوخت معادل ۲۰ میلیون یورو درآمد ماهیانه برای دولت ایتالیا دارد.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۲۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.