ایمنی جاده‌ها با اینترنت پرسرعت

۲۶اردیبهشت،

 

عضوهیات علمی دانشگاه صنعتی شریف معتقد است که فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند ضمن کاهش ترافیک، ایمنی جاده‌ها را بهبود دهد به شرطی که امکانات آن مهیا باشد.
 
فریدون قاسم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رواج فروشگاه‌های اینترنتی با تحقق تجارت الکترونیکی و رونق بخشیدن به دورکاری (teleworking) می‌تواند تا حد بسیاری سبب کاهش رفت و آمدهای فیزیکی شود.
 
وی ادامه داد: روی آوردن به ویدئو کنفرانس برای برگزاری جلسات نیز از میزان سفرهای کاری و تجاری می‌کاهد. کاهش در سفرها سبب کاهش آلودگی هواو ترافیک می‌شود و بهبود امنیت جاده‌ها را به ارمغان می‌آورد.
 
قاسم زاده به حضور در کلاسهای درسی به عنوان یکی از انگیزه‌های اشخاص برای جابه جایی اشاره کرد و افزود: آموزش الکترونیکی
 
(e-learning) مقوله‌ای است که با توجه به آن می توان سفرهای داخل شهری و بین شهری را تا حد بسیاری کاهش داد و مراجعه دانشجویان به محل تحصیل را به حداقل رساند.
 
این عضو هیات علمی تحقق این ایده‌ها را نیازمند اینترنت پرسرعت و تجهیزات مرتبط دانست و در این رابطه گفت: بر اساس تعاریف جهانی اینترنت با سرعت بالاتر از ۴ مگابیت در ثانیه پرسرعت محسوب می‌شود ولی در ایران اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت در ثانیه را به عنوان اینترنت پرسرعت معرفی می‌کنند.
 
وی افزود: بنابراین طبق تعاریف جهانی در ایران پهنای باند پرسرعت نداریم و تنها زمانی مردم به انجام امور خود از طریق اینترنت علاقه مند می‌شوند که اینترنتی با کیفیت خوب داشته باشند اما اینترنت ایران کند است و با قیمت بسیار بالا عرضه می گردد.
 
قاسم‌زاده در رابطه با حضور زنان و دختران در عرصه فناوری اطلاعات که مربوط به شعار سالهای قبل اتحادیه جهانی مخابرات بود گفت: آمار دقیقی از میزان فعالیت و استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در ایران وجود ندارد، چه برسد به آمار براساس تفکیک جنسیت و لذا نمیتوان در مورد این شعار در سال قبل و میزان تحقق آن اظهار نظر کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.