ایمنی جایگاه‌های CNG در پایین‌ترین سطح

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 ایمنی جایگاه‌های CNG در پایین‌ترین سطح

ایمنی جایگاه‌های CNG در پایین‌ترین سطح

دبیر انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی با اعلام این که وضعیت ایمنی جایگاه‌های سی.ان.جی در پایین ترین سطح قرار گرفته است، گفت: درصورت ادامه این شرایط امکان تکرار حادثه‌هایی مانند خیابان جمهوری این بار در جایگاه‌های سی.ان.جی بسیار زیاد است.

به گزارش ممتازنیوز، ابراهیمی در مورد تبعات افزایش نیافتن کارمزد جایگاه داران سی.ان.جی گفت: وزارت نفت سال‌های گذشته از بودجه داخلی خود بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برای خرید کمپرسور هزینه کرده است که این رقم در حال حاضر شش هزار میلیارد تومان می شود.در صورتی که کارمزد جایگاه داران سی.ان.جی افزایش نیابد جایگاه داران توان تامین و نگهداری از این کمپرسورها را ندارند در نتیجه عمر این کمپرسورها کاهش خواهد یافت.
وی افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی جایگاه داران وضعیت ایمنی جایگاه‌های سی.ان.جی در پایین ترین سطح قرار گرفته است و اگر شورای اقتصاد اقدامی برای افزایش کارمزد این جایگاه‌داران انجام ندهد جایگاه‌های سی.ان.جی می توانند اتفاق‌هایی مانند خیابان جمهوری را رقم بزنند.
ابراهیمی با اشاره به این‌که سازمان ملی استاندارد ایران ۶۰ جایگاه سی.ان.جی را به صورت پایلوت برای استانداردسنجی انتخاب کرد گفت: هیچ کدام از این جایگاه‌ها استاندارد شناخته نشدند و هیچ شرکت بازرگانی حاضر به صدور گواهی نامه برای آن‌ها نشد.
دبیر انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی با اشاره به برنامه وزیر نفت برای افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی سهم سی.ان.جی در سبد سوخت کشور گفت: با وجود آن که آقای زنگنه الزامات این کار را فراهم کرد و نامه‌ای به نوبخت معاون برنامه ریزی رییس جمهور برای افزایش کارمزد جایگاه‌های سی.ان.جی ارسال کرد. اما پس از چهار ماه تاکنون این موضوع درشورای اقتصاد مطرح نشده است.
به گزارش ایسنا، وی از رییس جمهور تقاضا کرد که برای حفظ جان مردم در جایگاه‌های سی.ان.جی شخصا به این موضوع ورود کند و افزایش کارمزد جایگاه داران سی.ان.جی را در شورای اقتصاد مطرح کند.
ابراهیمی همچنین از شورای اقتصاد به دلیل ارائه نکردن برنامه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری در صنعت سی.ان.جی و ساخت جایگاه‌ها انتقاد کرد.
به گفته دبیر انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی در حال حاضر ۳٫۶ میلیون خودروی دو گانه سوز در کشور وجود دارد که ۳٫۱ میلیون دستگاه آن به صورت رسمی و ۴۰۰ دستگاه نیز به صورت غیر رسمی گازسوز شده‌اند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.