ایمپلنت چشمی به نابینایان دید می دهد

۰۵م اسفند ،
ممتاز نیوز : این تراشه ها به نابینایان کمک می کنند تا حالت های چهره مانند لبخند را بشناسند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا ؛ محققان تاکید دارند که وضوح بصری این ابزارهای تازه از وضوح بصری هر ایمپلنت چشمی دیگر بیشتر است.

این ایمپلنت که Alpha-IMS نام دارد طول و عرضی حدود سه میلیمتر و ضخامتی کمتر از ۱۰۰ میکرون دارد که به طور متوسط از قطر یک تار موی انسان نازک تر است.

با این حال این ایمپلنت به رغم اندازه کوچکش به هزار و ۵۰۰ آشکار ساز نوری مجهز می گردد که پالس های الکتریکی را از طریق اعصاب بیمار عبور می دهد و یک تصویر هزار و ۵۰۰ پیکسلی (وضوح تصویر) بی رنگ تولید می کند.

این در حالی است که سایر ایمپلنت های بصری تصاویری کمتر از ۱۰۰ پیکسل ارائه می دهند.

این ایمپلنت در زیر شبکیه لایه داخلی چشم کار گذاشته می گردد و از خارج قابل رویت نیست و برای بیماران بویژه مبتلا به ˈرتینیت پیگمانترˈ به کار می رود. رتینیت پیگمانتر یک گروه از بیماری های ارثی است که از هر چهار هزار نفر یک نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می گردد.

در اولین مطالعه بر روی این ایمپلنت، این ابزار به بیماران در خواندن ساعت، تشخیص هفت سایه خاکستری، ملاحظه رومیزی، تشخیص سیب از موز و ترکیب حروف الفبا برای نوشتن لغات کمک کرد.

محققان هنوز در حال بررسی بهترین مکان برای کاشت این ایمپلنت و کشف بیمارانی می باشند که بیشترین سود را از این ایمپلنت می برند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.