اینترنت سالم در راه است

دبیر شورایعالی فضای مجازی کشور از تشکیل ۳ کمیسیون عالی در ذیل مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این ۳ کمیسیون شامل کمیسیون عالی تنطیم مقررات فضای مجازی کشور، کمیسیون عالی ارتقا تولید محتوای فضای مجازی و کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی است.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اخوان بهابادی در نشست هم اندیشی با فعالان فضای وب که توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برگزار شد، از مجوز تشکیل کمیسیونهای عالی در ذیل مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: خبر تشکیل این کمیسیونهای عالی به همه دستگاههای کشور ابلاغ شده است.
وی یکی از این کمیسیونهای عالی را کمیسیون تنطیم مقررات فضای مجازی کشور عنوان کرد و گفت: تمامی مقررات اعم از محتوایی و فنی و سایر مقررات در این کمیسیون مطرح می شود.
اخوان کمیسیون دوم را کمیسیون عالی ارتقا تولید محتوای فضای مجازی اعلام کرد که در بحث تولید محتوا فعالیت می کند و گفت: سومین کمیسیون عالی مرکز ملی فضای مجازی را کمیسیون امنیت فضای مجازی تشکیل می دهد که در حوزه پرداختن به امنیت ملی در فضای سایبر فعالیت خواهد داشت.
دبیر شورایعالی فضای مجازی با اشاره به اظهارات فعالان فضای وب در خصوص تعدد مراجع تصمیم گیر در کشور، یکی از دلایل تشکیل شورایعالی فضای مجازی را این موضوع اعلام کرد و گفت: شورایعالی فضای مجازی تشکیل شد تا مرجع تصمیم گیری و سیاستگذاری در کشور یک نهاد باشد و هرکس بنا به مسئولیتی که دارد خود را متولی این فضا نداند.
وی با بیان اینکه زمان اندکی از تشکیل شورایعالی فضای مجازی می گذرد و باید برای تحقق اهداف به آینده امیدوار بود اضافه کرد: لزوم برپایی نشستها و جلسات هم اندیشی ثابت و هفتگی با فعالان وب احساس می‌شود.
اخوان بهابادی با تاکید براینکه فضای وب باید برای عموم مردم و نه برای جمعیت خاص دیده شود، ادامه داد: همان طور که در یک جامعه همه افراد با تفکرات سیاسی، مذهبی و غیره وجود دارند در فضای وب هم باید این موضوع درنظر گرفته شده و همین شرایط حاکم شود.
وی گفت: نباید ناراحت فعالیت تشکلهای مختلف با تصمیمهای متفاوت و تفکرات خاص در فضای وب باشیم بلکه باید با سرویس دهی و تولید محتوای مناسب و ایجاد زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری در کشور فعالیتها در فضای مجازی را ساماندهی کنیم.
دبیر شورایعالی فضای مجازی همچنین به صدور مجوز فعالیت فعالان فضای مجازی و سردرگمی هایی که این فعالان برای دریافت مجوز دارند، اشاره کرد و گفت: شورایعالی فضای مجازی این مشکلات را نیز حل خواهد کرد.
وی تولید محتوا را در حکم رهبری مبنی بر تشکیل شورایعالی فضای مجازی مقدم بر هر چیز دیگری برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد سرویس، تامین امنیت و پیاده سازی زیرساختهای فنی و در نهایت تولید محتوا برای استفاده کاربران مواردی است که در حکم رهبری به آن تاکید شده است.
اخوان بهابادی درباره پیاده سازی طرح اینترنت پاک نیز گفت: شما اسمش را هرچه می خواهید بگذارید اما موضوع این است که قصد داریم اینترنت را در کشور در حد سالم تری نسبت به دنیا ارائه کنیم. طبیعی است که یک شبه نمی توان اینترنت پاک ارائه داد اما مسیر باید به سمت پیشرفت و رشد و بهبود باشد.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.