اینترنت ۳۰ مگابیتی، رویای دست نیافتنی اروپا

۰۵ تیرماه ۱۳،

در حالی که در سال ۲۰۱۱ به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وعده ارائه خدمات اینترنت با متوسط سرعت ۳۰ مگابیت در ثانیه داده شده بود این وعده محقق نشد.
 
به گزارش فارس به نقل از ان یوروپٰ شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت در قاره سبز در بهترین حالت اینترنت را با سرعتی ارائه می‌دهند که حدود ۳۰ درصد کمتر از رقم وعده داده شده است.
 
کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپایی با انجام ۷۵ میلیون تست بر روی تبادل دیتای صورت گرفته میان ۱۰ هزار کاربر به این نتیجه رسیده که متوسط سرعت دانلود کاربران ۱۹٫۷۴ مگابیت در ثانیه است. البته بعضی کاربرانی که از فناوری کابلی استفاده می‌کردند از سرعت دانلود ۴۱ مگابیت در ثانیه برخوردار بودند. در مقابل سرعت خطوط دی اس ال در این قاره در بهترین حالت ۷٫۲ مگابیت در ثانیه بوده است.
 
در این میان کیفیت پایین سرویس‌های دی اس ال سبب ناراحتی شدهٰ زیرا  کیفیت این سرویس حدود ۴۰ درصد پایین‌تر از میزان وعده داده شده بوده اما این رقم در مورد سرویس‌های کابلی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در نوسان بوده است.
 
همچنین سرعت آپلود اطلاعات هم حدود ۶٫۲ مگابیت بر ثانیه بوده که ۱۲ درصد بدتر از رقم وعده داده شده بوده است. در مورد خطوط فیبر نوری این سرعت به حداکثر ۱۹٫۸ مگابیت در ثانیه می‌رسد.
 
با توجه به آمار موجود بسیار بعید است که کمیسیون اروپایی بتواند تا پایان امسال اینترنت ۳۰ مگابیتی و تا پایان سال ۲۰۲۰ اینترنت ۱۰۰ مگابیتی رارا به همه شهروندان اروپایی ارائه دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.