اینتل و رویای پردازنده ۴۸ هسته ای

۲۲ آبان ،

فاوانیوز: این روزها همه شما احتمالا خبرها های متفاوتی در مورد استفاده از پردازنده های ۴ هسته ای در دستگاه‌های مختلف سامسونگ ، اچ تی سی ، انویدیا و … شنیده اید ، دستگاه‌هایی همانند تبلت ها و اسمارت فون ها. اما اینتل ظاهرا به دنبال دادن یک شوک قدرتمند به بازار پرازنده هاست و این کار را می خواهد با اضافه نمودن چند هسته انجام دهد.

حقیقت این است که آنها می خواهند پردازنده ای ۴۸ هسته ای تولید نمایند.
 
به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از تلنا،بطور معمولی، هسته ها کار تقسیم کارها یا وظایف پیچیده را انجام می دهند در کنار واحدهای گرافیکی که کار اختصاصی خود را انجام می دهند. بعنوان مثال، رندر یک ویدئو برروی یک پردازنده ۴ هسته ای می تواند سریعتر از یک پردازنده ۲ هسته ای انجام شود چرا که اینکار در بین ۴ هسته تقسیم می گردد. ۴۸ هسته نیز به همین شکل عمل خواهد کرد، کارها و وظایف مختلف را به ۴۸ قسمت تقسیم می کند تا کار هر بخش توسط یک هسته انجام شود.

محققان در گفتگویی با Computerworld اعلام کرده اند که این تکنولوژی در فاصله ای ۱۰ ساله از امروز قرار دارد، اما ظاهرا اینتل بسیار سرسخت تر است و بیشتر از بقیه به فکر پیشرفت. یکی از ماموران ارشد بخش تکنولوژی اینتل به Computerworld می گوید که آنها از پردازنده ای ۴۸ هسته ای در دستگاهها بسیار پیش از سال ۲۰۲۲ استفاده خواهند نمود.اینتل قرار است از این پردازنده قدرتمند در گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده کند .

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.