اینستاگرام و تکذیب فروش عکس‌های کاربران به شرکت‌های تبلیغاتی

۳ م دیماه ،

فاوانیوز: برنامه اینستاگرام، اپلیکیشنی که به کاربران اجازه می‌دهد عکس گرفته و با دوستان خود به اشتراک بگذارند، قانون حریم خصوصی خود را تغییر داده است.

تعبیر بسیاری از کاربران از تغییرات، امکان فروش عکسهایشان از سوی این برنامه بود، موضوعی که ساعاتی بعد از سوی اینستاگرام تکذیب شد.

گفته شده بود کاربران تنها می‌توانند با بستن حساب کاربری خود، تا پیش از ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) از فروش عکس هایشان جلوگیری بعمل آورند.

همچنین بر اساس این تغییرات، اینستاگرام می‌توانست اطلاعات کاربران را در اختیار فیس بوک و دیگر شرکت‌های وابسته به آن و شرکت‌های تبلیغاتی قرار دهد.

فیس بوک حدود هشت ماه پیش اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد.

کارولین اورسون، معاون بازاریابی بین المللی فیس بوک، اوائل ماه قبل گفته بود: “ما سعی خواهیم کرد اینستاگرام را به سودآوری برسانیم.”

در بخش قوانین حریم خصوصی در وب پایگاه اینترنتی اینستاگرام آمده است: “ممکن است ما اطلاعات شما را و همچنین اطلاعاتی را که ابزارهایی مانند کوکی ها، پیشینه ها، ابزارهای شناسایی دستگاه و موقعیت جغرافیایی، جمع آوری می کنند، در اختیار موسسه هایی که به ما در ارائه این خدمات کمک می کنند و شرکت های تبلیغاتی قرار دهیم.”

در قسمت “قوانین استفاده” آمده که اینستاگرام می تواند “برای ارائه محتوای خریداری شده و یا تبلیغات، از نام کاربران و عکس های آنها برای تبلیغات” استفاده کند، بدون اینکه مبلغی در ازای آن به آنها پرداخت کند.

اینستاگرام می گوید هدفش آسانتر کردن استفاده از فیس بوک است.

ابتدا مسئولان این برنامه در بیانیه ای گفتند: “معنای این کار این است که ما می توانیم با هرزنامه‌ها به طور هدفمندتری مبارزه کنیم، مشکلات سیستم‌ها را سریعتر ردیابی کنیم و ابزارهای تازه را بر اساس اطلاعاتی که از نحوه استفاده کاربران به دست می آوریم تولید کنیم.”

در ادامه بیانیه آمده بود که قوانین تازه تغییری در مالکیت عکس ها و اینکه چه کسانی می توانند آنها را ملاحظه کنند نمی‌گذارد.

اما پس از گذشت مدتی، اینستاگرام خبر فروش عکس‌های کاربران را تکذیب کرده و گفت استفاده از “کلمات پیچیده” در متن قانون تازه سبب برداشت اشتباه کاربران شده است.
کاربران خشمگین

اما بحث قوانین تازه بسیاری از کاربران را خشمگین کرد.

برخی از آنها گفتند دیگر از برنامه استفاده نخواهند کرد.

یکی از آنها آنرا “خودکشی” از سوی اینستاگرام دانسته بود.

برخی از ناظران نیز گفته بودند این تصمیم می‌تواند به وجهه فیس بوک ضربه زده و از تعداد کاربران آن بکاهد.

ریچارد هالوی، رییس شرکت TechMarketView می‌گوید: “هرگاه فیس بوک تغییراتی در قوانین حریم خصوصی خود ایجاد کرده است، با واکنش کاربران روبرو شده و بعد از مدتی ناچار به عقب نشینی شده است. این شرکت برای تغییر در زمینه حریم خصوصی اشخاص هزینه می‌پردازد. کاربران بسیار ناراحت می باشند.”

زمانی که در آوریل سال قبل میلادی، فیس بوک اینستاگرام را خریداری کرد، تنها یک سال از آغاز به کار آن می‌گذشت.

از خصوصیاتی که اینستاگرام را در میان کاربران محبوب کرد، امکان اصلاح عکس‌ها و استفاده از فیلترهای مختلف بود.

در مجموع ۱۷ فیلتر در این شبکه اجتماعی تعبیه شده است.

منبع: بی بی سی

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.