اینچه‌اون آماده‌ برگزاری بازی‌های آسیایی می‌شود

۰۵م آذر ،

afshar.jpg

شهر اینچه اون در کره جنوبی – میزبان بازیهای آسیایی آتی، این روزها پذیرای سرپرستان کاروان ورزشی ۴۵ کشور آسیایی است؛ البته این گردهمایی نه برای بازیهای ۲۰۲۴، بلکه برای بازیهای است که قرار است حدود ۲۰۰ روز دیگر در این شهر برگزار شود. «بازیهای داخل سالن آسیا» که برای اولین بار همراه با «بازیهای هنرهای رزمی» در کنار هم انجام می گردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چهارمین دوره بازیهای داخل سالن آسیا و بازیهای هنرهای رزمی حدود هفت ماه دیگر در شهر اینچه اون کره جنوبی برگزار می گردد. این رخداد بزرگ از دو جهت برای ورزش آسیا حائز اهمیت است؛ اول اینکه برای اولین بار دو رقابت بزرگ آسیایی در کنار یکدیگر برگزار می شوند و دوم اینکه این رقابت چه برای شهر اینچه اون و چه برای ورزشکاران و کمیته های ملی المپیک آسیایی به عنوان یک مرحله مهم برای هفدهمین دوره بازیهای آسیایی خواهد بود.

بدین ترتیب نمایندگان ۴۵ کشور آسیایی از جمله بهرام افشارزاده – دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران در سمیناری در این شهر بزرگ کره جنوبی شرکت کرده و ضمن آشنایی با برنامه های این بازیها، از بخشهای مختلف شهر و مکانهای ورزشی آن بازدید کردند.

در سمینار آغازین این دوره، دبیرکل ستاد برگزاری بازیها ضمن خوشامدگویی به حاضرین، اظهار امیدواری کرد که بازیهای اینچه اون، جنبه آماده سازی خوبی برای بازیهای آسیایی باشد و این رقابتها زمینه ساز نزدیکی و دوستی بیشتر چهار میلیارد آسیایی باشد. پس از این دیدار آغازین، نمایندگان کشورها از مکانهای دیدنی شهر ازجمله مکانهای مهم ورزشی بازدید به عمل آوردند. از مهمترین این بازدیدها، دیدار از خانه بسکتبال اینچه اون و تجهیزات جانبی آن بود که قرار است مراسم گشایش رسمی بازیها نیز در این مکان برگزار شود. نمایندگان کشورها همچنین از محل دهکده ورزشکاران نیز بازدید به عمل آوردند.

براساس تخمین ستاد برگزاری بازیها، حدود ۲۴۰۰ ورزشکار، یک هزار نماینده رسانه های گروهی و یک هزار نفر همراه در بازیهای داخل سالن آسیا و بازیهای هنرهای رزمی شرکت خواهند کرد. در این دوره از بازیها ورزشکاران در ۱۲ رشته به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در دوره قبل بازیها که در سال ۲۰۰۹ در هانوی ویتنام برگزار شد، تیم ایران با کسب ۱۷ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز پس از کشورهای چین، ویتنام، قزاقستان و تایلند در مکان پنجم قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.