این عسل آبی‌رنگ مفت گران است!

عرفان خسروی: زنبورداران ناراحتند، چون عسل رنگی آن‌ها قابل فروش نیست و استانده ‌(استاندارد)های فرانسه درباره عسل را کسب نمی‌کند. البته این عسل آبی از شهد گل‌ها نیز به دست نیامده و به همین دلیل از رنگ عسل استانده فاصله گرفته است. عسل استانده رنگی میان تقریباً بی‌رنگ تا قهوه‌ای تیره می‌تواند داشته باشد.
این خبر برای ناحیه‌ای که سالی هزار تن عسل تولید می‌کند و زمستان گذشته را نیز با نرخ بالای مرگ و میر زنبورها سپری کرده و پیش‌بینی می‌شد به همین دلیل تولید عسل کمتری داشته باشد، یک فاجعه وحشتناک و البته آبی‌رنگ است. چند نفر از زنبورداران شهر ریبوویل وقتی به دنبال کشف علت این فاجعه به راه افتادند، متوجه شدند زنبورهای آن‌ها به جای گل‌ها به سراغ پس‌ماندهای رنگی کارخانه‌های M&M (تولیدکننده دراژه‌های شکلاتی با پوشش رنگی) رفته‌اند که در یک کارخانه بازیافت بیوگاز در فاصله چهار کیلومتری کندوها برای تبدیل شدن به انرژی انباشته شده بودند.

کارخانه بازیافت زباله نیز همزمان با زنبورداران متوجه علاقه زنبورها به پس‌ماندهای M&M شده بود و خیلی سریع این پس‌ماندهای شیرین را از دسترس زنبورها خارج کرد. پس‌ماندهای شکلات اکنون در یک فضای بسته و دور از چشم زنبورهای شیرینی دوست نگه‌داری می‌شوند، ولی به هرحال موم‌های سرشار از عسل‌های آبی رنگ ضرر خودشان را به زنبورداران زده‌اند.
۵۳۵۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.