این فتوا بعد از ۱۰ سال به سازمان ملل رسید!!

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

اوباما در حالی استناد به یک فتوا از رهبر انقلاب را مقدمه توافق با ایران مطرح کرده که این فتواف ۱۰ سال پیش صادر شده است.

به یادآوردن یک فتوای تاریخی پس از ۱۰ سال. اشاره رئیس جمهور امریکا به فتوای رهبر انقلاب دربارهٔ حرام بودن استفاده از سلاح کشتار جمعی و توافق با ایران برمبنای آن، توجه رسانه های مختلف داخلی و خارجی را به خود معطوف کرده است. اوباما در سخنرانی دیروزش، این طور دربارهٔ موضع دولت امریکا دربارهٔ تلاش ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای سخن گفت:

the Supreme Leader has issued a fatwa against the development of nuclear weapons, and President Rouhani has just recently reiterated that the Islamic Republic will never develop a nuclear weapon”
These statements made by our respective governments should offer the basis for a meaningful agreement. We should be able to achieve a resolution that respects the rights of the Iranian people, while giving the world confidence that the Iranian program is peaceful.
 
اوباما گفت :«رهبر ایران فتوایی علیه توسعه تسلیحات اتمی صادر کرده و رئیس جمهور روحانی هم به تازگی تصریح کرده است که جمهوری اسلامی هرگز سلاح اتمی تولید نخواهد کرد. این اظهارات توسط مقام‌های دو کشور می بایست زمینه را برای توافقی معنادار فراهم کند. قاعدتا باید بتوانیم به راه حلی دست پیدا کنیم که حق مردم ایران را در نظر بگیرد و در عین حال به جهان اطمینان دهد که برنامه ایران صلح آمیز است.»
این در حالی است که «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق ایالات متحده امریکا هم فروردین ماه سال قبل با اشاره به فتوای رهبر انقلاب گفته بود:«رهبر  جمهوری اسلامی،  آیت الله خامنه ای از نظر مذهبی سلاح های کشتار جمعی را ممنوع و غیر اسلامی می داند و  ما با ایرانیان گفتگو خواهیم کرد تا راهی پیدا کنیم تا این باور و عقیده مطرح شده را بصورت عملی ببینیم.من این فتوا را مطالعه کردم و با دیگر متخصصان علوم دینی و رجب طیب اردوغان اول وزیر ترکیه آن را بررسی کرده ایم

اظهارات تازه اوباما دربارهٔ فتوای رهبر انقلاب و مبنا قرار دادن این فتوا برای توافق با ایران، در حالی  بیان شده است که رهبر انقلاب طی ۱۰ سال قبل بارها بر «حرام» بودن استفاده از سلاح های کشتارجمعی و بمب اتمی تاکید کرده اند و در بیاناتشان بارها به این مساله اشاره کرده اند. از آبان ماه سال ۱۳۸۲ که ایشان به صراحت، به کارگیری سلاح های کشتار جمعی را حرام دانسته بودند، رهبر انقلاب بارها  به حرام بودن استفاده از تسلیحات  نظامی هسته ای و سلاح های کشتار جمعی اشاره کرده اند.

این ها چند نمونه از بیانات رهبر انقلاب در این باره است:
«بارها ملت ایران و مسئولان اعلام کرده‌اند که ما سلاح هسته‌اى را نمیخواهیم؛ این در سلسله‌ى نیازها و نظام تسلیحاتى ما اصلاً وجود ندارد. ما اعلام کردیم که استفاده‌ى از سلاحهاى هسته‌اى از نظر اسلام حرام و ممنوع است. و نگهداشتن او ایجاد یک خطر بزرگ و یک دردسر بزرگ است؛ ما دنبال این نیستیم و نمیخواهیم؛ پول هم بدهند بگویند آقا شما بیائید این کار را بکنید، ملت ایران نمیخواهد، مسئولین نمیخواهند. اما در عین حال در این تبلیغات چند ساله‌ى مخالفین و غربى‌ها، مى‌بینید براى اینکه حرف باطل خودشان، حرف زور خودشان را موجه جلوه بدهند، به جاى اینکه بگویند ایران به دنبال انرژى صلح‌آمیز هسته‌اى است، میگویند ایران به دنبال بمب هسته‌اى است! این حق‌کشى نیست؟»(بیانات در بیستمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)- ۱۴ خرداد ۸۸)
 
«این حرف تکرارىِ از دهن افتاده‌ى مهملى که راجع به ساخت سلاح اتمى به جمهورى اسلامى نسبت میدهند، نشان‌دهنده‌ى نهایت ناتوانى اینها حتّى در زمینه‌ى تبلیغات است. جمهورى اسلامى هیچ اصرارى هم ندارد که در دفاع خودش در این قضیه خیلى احساسات به خرج بدهد؛ نه، ما اعتقاد به بمب اتم نداریم، به سلاح اتمى نداریم؛ دنبالش هم نخواهیم رفت. برطبق مبانى اعتقادى ما، مبانى دینى ما، به کار بردن اینگونه وسائل کشتار جمعى اصلاً ممنوع است، حرام است؛ این، ضایع کردن حرث و نسل است که قرآن آن را ممنوع کرده؛ ما دنبال این نمی رویم.»(بیانات در دیدار با دست اندرکاران ساخت ناوشکن جماران-۳۰ بهمن ۸۸)

«به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه‌ی امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد.ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ی همگان می‌دانیم.»(پیام به اولین کنفرانس بین المللی خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح های هسته ای – ۲۸ فروردین ماه سال ۸۹).


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.