ایکس باکس، آواتار را iبه چالش می کشد!

این مطلب امروز ۴ شنبه ۱۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

برترین مجله اینترنتی ایران

هفت صبح: کنسول های نسل هشتم در حالی سال آینده وارد بازارهای جهانی خواهند شد که تحلیلگران دنیای فناوری قدرت گرافیکی آنها را با ساخته مشهور جیمز کامرون مقایسه می نمایند

هنگامی که نیل رابینسون قدرت تکنیکی ایکس باکس ۷۲۰ را با آواتار جیمز کامرون مقایسه نمود، بسیاری از بزرگان صنعت فناوری iبه او لقب مجنون گرافیکی را دادند. شاید رابینسون iبه عنوان مدیر بخش ارتباطات AMD فرد قابل احترامی بود اما در iبهترین حالت می توانستیم تصور کنیم که او در حال بازاریابی برای شرکت خود است.

اکنون پس از یک سال، آن ادعای بی پروا رنگ واقعیت iبه خود گرفته و iبه نظر می رسد سونی و مایکروسافت با دست پر وارد نسل هشتم بازی های رایانه ای خواهند شد. سونی برای ساخت کنسول خود iبه صورت جدی دست iبه کار شده و بزرگان صنعت هم iبه شیوه های متفاوت حرف های رابینسون را تایید می نمایند. این بدان معناست که فصل تازهی در دنیای فناوری در حال رقم خوردن است؛ فصلی با نام تحول گرافیکی.

ایکس باکس، آواتار را iبه چالش می کشد!

جیمز کامرون دیگر پادشاه جهان نمی باشد

می توانید آن را بدشانسی بخوانید یا شاید هم نبود فرهنگ استفاده اما در هر صورت همین عامل سبب شده گرافیک و سطح تکنیکی بازی های رایانه ای با کنسول های بازی پیش رود. تا دهه گذشته سازندگان iبه راحتی روی رایانه های شخصی بازی ساخته و با توجه iبه سخت افزار روز آن را iبهینه سازی می نمودند اما مشکلات کپی های غیرقانونی سبب شد بیش از ۹۵ درصد سازندگان iبه کنسول های بازی و تبلت ها پناه آورند.

به همین علت چند سالی می گردد که گرافیک آثار رایانه ای در یک خط متوقف شده و تنها ورود کنسول های تازه نفس می تواند مرز تازهی را برای آنها تعیین کند. پس از نیل رابینسون اکنون کریس دوران، سازنده موتور نورپردازی Englighten مدعی شده که گرافیک نسل بعدی کنسول ها در حد و اندازه های آواتار خواهد بود. او می گوید: «نمی توان مرز مشخصی برای نسل بعدی تعیین نموداما می توانیم اطمینان داشته باشیم با نمونه های شبیه iبه آواتار روبرو می شویم. توجه نمایید شش سال از ورود نسل فعلی کنسول ها می گذرد و در حال حاضر با وجود پردازنده، گرافیک قدرتمند و حافظه بیشتر دستیابی iبه رویای ساخت آواتار چندان هم دور از دسترس نمی باشد.»

در اظهاراتی جداگانه مدیر شرکت یوبی سافت هم مدعی شده بود علاوه بر گرافیک، شاهد پیشرفت فوق العاده هوش مصنوعی در نسل بعدی کنسول ها خواهیم بود.


مبارزه با هالیوود

علاوه بر مشکلات کپی های غیرقانونی، iبها های بالای ساخت بازی از جمله دلایلی بود که سازندگان ترجیح می دادند در نسل هفتم بازی های رایانه ای متوقف شوند. قابل توجه است بدانید در نسل ششم iبها ساخت بازی ها بین سه تا پنج میلیون دلار بود اما این رقم در نسل فعلی iبه ۱۸ تا ۲۸ میلیون دلار رسیده و حتی این مبلغ برای بعضی عناوین بزرگ همچون ندای وظیفه بیش از ۵۰ میلیون دلار است. با توجه iبه این ارقام مشخص است که چرا بعضی از سازندگان با ترس از نسل بعدی یاد می نمایند اما مدیر شرکت Take Two اعتقاد دیگری دارد.

ایکس باکس، آواتار را iبه چالش می کشد!

ناشر عناوین مشهوری همچون مکس پین ۳ و سری GTA اعتقاد دارد با توجه iبه فناوری استفاده شده این iبها ها حتی می تواند کاهش پیدا کند. بد نمی باشد بدانید پرهزینه ترین بازی تاریخ مکس پین ۳ بوده که با iبها ۱۱۰ میلیون دلاری iبه دست این شرکت انتشار یافته است.


سامورایی وارد می گردد

مسئولان سونی و مایکروسافت هر دو iبه صورت رسمی خبر از تولید نسل بعدی کنسول های خانگی داده اند. تنها چیزی که مشخص نمی باشد وقت عرضه این دو غول است. هر چند iبه اعتقاد بسیاری هر دو کنسول تا پیش از iبهار سال ۲۰۲۲ میلادی وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

ایکس باکس، آواتار را iبه چالش می کشد!

 یکی از سازندگان دنیای بازی ادعا نموده سونی هم اکنون در حال پخش بسته های توسعه (تجهیزات ساخت بازی برای کنسول ها که iبه وسیله شرکت تولیدکننده اصلی iبه دیگر سازندگان فروخته می گردد) مخصوص پلی استیشن ۴ است. این بسته ها نشان می دهد آخرین محصول سونی از چه سخت افزاری iبهره می برد و اگر ادعاهای این سازنده ناشناس درست باشد، سونی برای کنسول بعدی خود از AMD کمک گرفته.

کنسول ذکر شده که با نام رمز اوربیس هم شناخته می شد از چیپ های AMD A10 استفاده می نماید؛ چیپ هایی که شامل پردازنده و پردازنده گرافیکی در یک محیط می باشند. هدف نهایی سونی از ساخت این کنسول توانایی اجرای بازی های در ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با وضوح تصاویر ۱۰۸۰P است هر چند طبق شایعات پلی استیشن ۴ از استاندارد UHD یا ۴K و همچنین فناوری سه بعدی نیز پشتیبانی می نماید. احتمال می رود فرزند تازه سونی در نمایشگاه E3 سال آینده iبه صورت رسمی معرفی شود.

ایکس باکس، آواتار را iبه چالش می کشد!

این در حالی است که طبق شایعات مایکروسافت iبه درخواست سازندگان تغییراتی اساسی را در کنسول خود iبه وجود آورده و رم و پردازنده آن را افزایش داده؛ تغییراتی که می توانند وقت نهایی محصول غول نرم افزاری دنیا را iبه تعویق بیندازند. با توجه iبه این خبرها و اظهارنظرهای گوناون هیچ بعید نمی باشد که تا چند سال آینده شاهد رقابت تنگاتنگ بین کنسول های بازی و صنعت فیلمسازی دنیا باشیم!


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.