باج‌خواهی سیاسی آمریکا از عراق

۲۰ آبان ،

عضو فراکسیون همپیمانی ملی عراق از تلاش آمریکا برای سوء استفاده از عراق، در ماجرای خارج کردن این کشور از بند هفتم سازمان ملل به منظور محقق کردن مقاصد سیاسی و امنیتی خود در عراق پرده برداشت.

«جمعه عطوانی» عضو فراکسیون همپیمانی ملی عراق در گفت‌وگو با  فارس در عراق، گفت:  نفوذ آمریکا در صحنه سیاسی عراق از طریق اعمال فشار و استفاده از بعضی اهرم های سیاسی که به عراق آمده اند تا از پروژه های آمریکا در عراق حمایت نمایند،کاملا واضح و روشن است.

وی افزود: وجود سفارت آمریکا در بغداد با این حجم وسیع و کارکنان فراوان و نیز حضور سربازان از سی آی ای نشانگر دخالت روشن آمریکا در صحنه سیاسی عراق است.

این نماینده پارلمان عراق گفت: حکومت عراق از میزان فشار  آمریکا بر عراق آگاه است و به سبب نفوذ بی چون و چرای حکومت آمریکا در شورای امنیت و کشورهای همسایه، بغداد نمی‌خواهد حمایت واشنگتن را از دست بدهد اما هرگاه فرصتی پیش بیاید سعی می‌کند از این فشار ها کاسته شود.

عطوانی درباره اتهامات مطرح شده علیه عراق از سوی آمریکا در مورد اجازه عبور هواپیماهای حامل اسلحه به سوریه گفت: آمریکا در تلاش است با طرح چنین اتهاماتی رابطه میان ایران و عراق را خدشه دار کند،اما به اعتقاد من رابطه میان دو کشور تحت تأثیر آمریکا قرار نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد، ارتباط میان دو کشور به پشتوانه اشتراکات تاریخی و دینی بسیار قوی و محکم است و حکومت و دولت ایران شرایط روز عراق را درک می‌کند.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.