باران در راه است تهران خنک می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار و رعد و برق و جاری شدن سیلاب در حداقل ۱۳ استان کشور هشدار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد، کاهش نسبی دما و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود که در این مدت بیشترین میزان بارش در دامنه‌های البرز رخ خواهد داد و برای استان‌های واقع در این مناطق در مدت یاد شده آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود، افزود: تا روز سه‌شنبه برای مناطق شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک و برای ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقتی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در همین مدت شرق دریای عمان نیز مواجه خواهد بود همچنین طی در مدت یاد شده در مناطقی از غرب و جنوب غرب وزش باد و گرد و خاک ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و گفت: بر این اساس طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی به طور متناوب رگبارهای موقتی باران، رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و مستعد این استانها با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز یکشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان و در روز دوشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق زنجان، شمال قزوین، شمال البرز، شمال تهران و شمال سمنان بارش از شدت بیشتری برخوردار است از این رو آب‌گرفتگی معابر عمومی در این مناطق پیش‌بینی و توصیه می‌شود که به سبب رخداد سیلاب از اقامت در مسیل‌های استان‌های یاد شده خودداری شود.

وی گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای از نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۰ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز دوشنبه نیز نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای از نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: همچنین در روز یکشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و اردبیل با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.

وی تصریح کرد: در عین حال دمای ۷ استان کشور شامل خوزستان، یزد، قم، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، لرستان در روز یکشنبه حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر خواهند داشت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.