بارداری برای مبتلایان به عوارض دیابت خطر آفرین است

اردیبهشت ۱۴۰۳

بارداری برای مبتلایان به دیابت که به عوارض ناشی از ابتلا به دیابت از جمله مشکلات چشمی، ناراحتی قلبی، نارسایی کلیوی،… مبتلا می باشند سبب شدید تر شدن عارضه خواهد شد.

اسدا… رجب، رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه باردار شدن برای مبتلایان به دیابت که دچار عوارض ناشی از ابتلا به دیابت از جمله ناراحتی قلبی، نوروپاتی، نارسایی کلیوی و… شده اند خطر آفرین است، گفت: بارداری برای مبتلایان به دیابت که به عوارض دیابت مبتلا می باشند سبب شدید تر شدن عارضه می گردد  کما اینکه چنانچه فرد به مشکلات کلیوی مبتلا بوده در نتیجه بارداری به نارسایی شدید کلیوی مبتلا می گردد.

 همچنین، اگر فردی دچار مشکلات چشمی است باید قبل از بارداری آن مشکل برطرف سازد در غیر این صورت با مشکلات شدید تری مواجه خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: تمام مبتلایان به دیابت باید قبل از تصمیم به بارداری ابتدا برای انجام آزمایش های کلی به منظور حصول اطمینان از سلامت چشم، کلیه، قلب و سایر اعضای بدنشان اقدام کرده و بعد از بارداری نیز هر ۳ ماه یک بار این آزمایش را تکرار کنند.

رجب تصریح کرد: مبتلایان به دیابت که دچار عوارض ناشی از ابتلا به دیابت شده اند نیز می تواند با درمان آن عارضه قبل از بارداری برای بچه دار شدن اقدام نمایند.

 وی یاد آور شد: قند خون مبتلایان به دیابت در زمان بارداری باید پایین تر از حد طبیعی باشد و این به این معنی است  که قند خون قبل از صبحانه آنها ۹۲ میلی گرم درصد بوده و قند خون ۲ ساعت بعد از صبحانه آنها نیز کمتر از ۱۲۰ میلی گرم درصد باشد.

 همچنین، این اشخاص باید روزانه بین ۶ تا ۸ بار قند خونشان را با دستگاه تست قند خون کنترل کنند  به ویژه در دوره ۳ ماه دوم  که به سبب وضعیت هورمون ها و افزایش استرس بیشتر از سایر اوقات دچار نوسانات قند خون خواهند شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.