بارزانی: کردستان عراق برای دفاع از خود آمادگی کامل دارد

۲۸ آبان ،

reuters-42.JPG

رییس منطقه خودمختار کردستان عراق به دنبال درگیری میان نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان کرد در طول مرز پرمناقشه داخلی میان دو منطقه گفت که این منطقه برای دفاع از خود آمادگی کامل دارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز از وقت خروج سربازان آمریکایی از عراق در ماه دسامبر تنش‌ها میان منطقه خودمختار کردستان و دولت مرکزی عراق رو به افزایش بوده است.

روابط میان دو طرف پس ازتشکیل یک مرکز فرماندهی تازه برای نیروهای عراقی به منظور انجام عملیات در منطقه‌ای که دو طرف آن را قلمروی خود می‌دانند، تیره‌تر شد.

دردرگیری مسلحانه روز جمعه میان نیروهای عراقی و کردها در شهر توزخورماتو واقع در ۱۷۰ کیلومتری شمال بغداد یک تن کشته شد.

وب پایگاه اینترنتی دولت منطقه‌ای کردستان عراق در بخش عربی خود طی بیانیه‌ای اعلام کرد: منطقه کردستان امادگی کامل دارد تا با هدف دفاع از خاک وشهروندان خود با هرگونه واقعه نامطلوب مقابله کند.

مسعود بارزانی، رییس منطقه خودمختار کردستان عراق اظهار داشت:‌ من از وزارت پیشمرگان خواسته‌ام تا همه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی در خصوص اینکه این تدابیر شامل چه اموری خواهند بود اطلاعاتی ارائه نداد.

درگیری مسلحانه اخیر نشانه وجود اختلاف گسترده بر سر خودمختاری این منطقه است که خطر از بین بردن اتحاد شکننده فدرال را در عراق در پی دارد.

اوایل سال جاری میلادی رویارویی میان سربازان عراقی و نیروهای کرد تا آستانه درگیری پیش رفت اما با مداخله واشنگتن اوضاع آرام شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.