بارشهای بهاری گسترده می شود

مهر: احسان مرادی افزود: در سال جدید با فعالیت امواج ناپایدار مدتهاست که در مناطق مختلف کشور و بخصوص در مرکز، دامنه های زاگرس و دامنه های البرز، همچنین در شمال شرق و شرق کشور شاهد رگبارهای بهاری قابل توجهی بوده ایم. در حال حاضر این شرایط در سطح کشور در حال گسترش است.

این پژوهشگر درباره شدت گرفتن بارشها در مناطقی از کشور افزود: از عصر و شب گذشته در مناطقی از شمال غرب و شمال شرق بارشها بار دیگر شدت گرفت که این بارشها از عصر امروز (سه شنبه) در مرکز، دامنه های شرقی زاگرس و مناطقی از دامنه های البرز نیز شدت می گیرد.

وی ادامه داد: در این مناطق رگبار، رعد و برق، وزش باد و در برخی مناطق تگرگ رخ می دهد که موجب آبگرفتگی موقتی معابر عمومی و آسیب به برخی از محصولات باغی و کشاورزی می شود.

مرادی با اشاره به بارشهای بهاری در مناطق دیگری از کشور نیز گفت: به تدریج از فردا بارشهای بهاری، با شدتی ضعیف تر از مناطق یاد شده، سواحل دریای خزر و نیمه شرقی را هم فرا می گیردٰ این شرایط کمابیش پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی درباره بارش تهران نیز گفت: طی امروز بعدازظهر و بخصوص فردا چهارشنبه بعدازظهر در مناطقی از استان تهران، بخصوص در مناطق شمالی آن نیز رشد ابر و رگبار و رعد و برق و گاهی تگرگ دور از انتظار نیست.

این پژوهشگر درباره تغییرات دمایی افزود: امروز روند افزایشی دما در بیشتر مناطق کشور ادامه می یابد اما فردا در بیشتر مناطق کشور کاهش موقتی دما را شاهد خواهیم بود.  

جوان آنلاین – آخرین عناوین اجتماعی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.