بارش تگرگ ‌تخم‌مرغی در اردبیل‌ +عکس

۰۸خردادماه،

روزگارنو: تغییرات ناگهانی هوا در اردبیل سبب شد تا ساکنان اردبیل و بعضی شهرهای همجوار شاهد بارش تگرگ به شکل تخم مرغ و توپ تنیس روی میز باشند.

به گزارش فارس، در تغییر ناگهانی هوا که عصر امروز به عینه ملاحظه شد به یکباره تگرگ آن هم با وزن سنگین در کمتر از سه چهار دقیقه ساکنان اردبیل را متعجب کرد به طوریکه فرو ریختن این تگرگ روی خانه‌های شیروانی و خودروهای گذری و پارک شده صدای عجیبی را تولید کرد که بعضی از هموطنان را آشفته و سراسیمه کرده بود.

با حال به حال شدن هوا در اردبیل و شهرهای مختلف بارش باران سیل‌آسا در شمال استان اردبیل خساراتی را به مزارع و کشتزارها وارد کرد.

بارش باران که همراه با جاری شدن سیل بود در لاهرود به ۵۰۰ هکتار مزارع گندم‌خیز خسارت وارد کرده و در معابر عمومی مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد.

جاری شدن سیل در لاهرود که به اراضی خسارت زده سبب نگرانی بعضی از باغداران نیز شده است چرا که با آغاز بارش‌های تگرگ پیش‌بینی می‌شود به باغات این شهر خسارت وارد شود.

 اما وقوع سیلاب سبب طغیان رودخانه‌های قره‌سو و دره‌رود مشگین‌شهر شد.

سیلاب سبب وارد آمدن خسارات قابل توجهی به تأسیسات زیربنایی، مزارع و باغات واقع شده در حریم این رودخانه‌ها شده است.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: بارش شدید تگرگ نیز در بعضی از مناطق علاوه بر وارد کردن خسارت به مزارع و محصولات سردرختی، سبب اختلال در تردد خودروها در جاده‌های مواصلاتی شده است.

سید حمید عباداللهی افزود: هنوز میزان دقیق خسارت وارد شده اعلام نشده و کارشناسان ستاد مدیریت بحران در حال برآورد میزان خسارت وارده می باشند.

اما در منطقه اصلاندوز نیز جاری شدن سیل و بالا آمدن رود ارس مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

کارشناس هواشناسی استان اردبیل در مورد تغییرات جوی تصریح کرد: بارش باران در مناطق مختلف استان از امشب قطع شده و از فردا شاهد ورود یک سامانه با ثبات در منطقه می‌باشیم.

علی کوثری‌مهر خاطر نشان کرد: هم اکنون در بعضی از مناطق بارش باران، رعد و برق و تگرگ ادامه دارد و در شمال استان ناپایداری‌ها بیشتر از سایر مناطق است.

وی اضافه کرد:‌ در این مدت اردبیل با ۱۷ میلی‌متر و نمین با ۱۰ میلی‌متر بیشترین بارندگی را داشتند و با ورود یک سامانه با ثبات از فردا شاهد گرم شدن دمای هوا در استان اردبیل و کاهش ناپایداری‌ها می‌باشیم که این سامانه تا اواسط هفته ادامه می‌یابد.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.